برگزاری سمینار علمی دینی در پاریس
کد خبر: 3643219
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

برگزاری سمینار علمی دینی در پاریس

گروه بین‌الملل: سمیناری علمی با موضوع «اسلام و یهودیت» مهرماه سال جاری در پاریس برگزار می‌شود.

برگزاری سمینار علمی دینی در پاریسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الوحدة»، این سمینار علمی با حضور «رشید بن زین»، پژوهشگر مراکشی و متخصص علوم اسلامی و استاد مؤسسه مطالعات سیاسی «اکس-آن-پرووانس» فرانسه و «دِلفین آرفیور»، متخصص یهودیت و عضو جنبش یهودیان آزاد فرانسه در پاریس برگزار خواهد شد.

سمینار مذکور به بهانه انتشار کتاب جدید این دو نویسنده با عنوان «هزار راه برای مسلمان‌شدن و یهودی‌شدن» و با محوریت بحث درباره اسلام و یهودیت برگزار می‌شود.

موضوعات اصلی قابل طرح در این سمینار علمی شامل «مفهوم‌شناسی یهودی یا مسلمان بودن» و « آیا متون یهودی و اسلامی راهی مشخص برای خودآگاهی تعیین کرده یا عوامل فرهنگی در این موضوع دخیل هستند؟» است.

شایان ذکر است، رشید بن زین که در دانشکده دینی پروتستان فرانسه نیز تدریس می‌کند، دارای دو کتاب به زبان فرانسوی با نام‌های «نواندیشان در اسلام» و «قرآن، راه‌گشای جوانان» که به ترتیب در سال‌های 2004 و 2013 منتشر شد و دِلفین آرفیور نیز نویسنده کتاب «خاخام‌های یهودی چگونه با فرزندان خود تعامل می‌کنند؟» است.

مسلمانان و یهودیان در دوره‌های تاریخی مختلف با یکدیگر تعاملاتی داشته‌اند و در زمان پیامبر(ص) به یهودیان، به عنوان «ملت صاحب کتاب» این حق داده شد که زیر پرچم «حکومت اسلامی» زندگی کنند و دین خود را داشته باشند/.

captcha