مخالفت با تغيير قانون سازمان‌های مذهبی در روسیه
کد خبر: 3643262
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

مخالفت با تغيير قانون سازمان‌های مذهبی در روسیه

گروه بین‌الملل: رهبران دینی روسیه مخالفت خود را با پیشنهاد تغییر قانون آزادی اخلاقیات و سازمان‌های مذهبی اعلام کردند.

مخالفت با تغيير قانون سازمان‌های مذهبی در روسیهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، یوسف دیسکین، رئیس کمیسیون هماهنگی روابط بین‌ ملیتی و بین مذهبی اتاق اجتماعی فدراسیون روسیه در نشستی با موضوع «دولت سکولار و توسعه دین و اخلاق» این پیشنهاد را مطرح کرد.
 
این پیشنهاد انتقادات زیادی را از سوی نمایندگان سازمان‌های مذهبی به دنبال داشت و آنان معتقدند تغییر قانون سازمان‌های مذهبی روسیه ضرورت ندارد و در صورت لزوم می‌توان با متمم آن را اصلاح کرد.
 
ولادیمیر لگویدا، رئیس بخش روابط متقابل کلیسا با جامعه و رسانه‌های گروهی روسیه نیز تأکید کرد: اگر درباره قانون آزادی اخلاقیات و سازمان‌های مذهبی انتقاد و نکته‌ای وجود دارد، می‌توان آن را با اصلاحیه برطرف کرد و نیازی به تغییر کامل ماده قانونی نیست.
 
همچنین آلبیر کرگانوف، مفتی مسکو و مناطق مرکزی روسیه در مصاحبه با ریانووستی اظهار کرد: قانون فعلی خوب است و تغییرات لازم در آن انجام شده است.

وی تأکید کرد: ما نباید موارد و تعریفات مربوط به سکولاریسم و مشابه آن را که در اروپا مصوب شده است، بپذیریم، زیرا جامعه اروپا طرز فکر، تاریخ و درکی متفاوت با روسیه دارد/.

captcha