سو‌چی سکوت شکست/ از بررسی بین‌المللی نمی‌هراسیم
کد خبر: 3643706
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

سو‌چی سکوت شکست/ از بررسی بین‌المللی نمی‌هراسیم

گروه بین‌الملل: آنگ سان سو چی، رهبر میانمار در یک برنامه تلویزیونی زنده درباره بحران مهاجرت مسلمانان روهینگیا که سازمان ملل از آن به «پاکسازی قومی» تعبیر کرده است، سخن گفت.

سو‌چی سکوت شکست/ از بررسی بین‌المللی نمی‌هراسیمبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری NDTV، آنگ سان سو چی سکوت خود را در مورد بحران روهینگیا شکست و گفت که بررسی‌های دقیق بین‌المللی هراسی ندارد و دولت او همچنان در حال بررسی اتهامات جنایت است.

وی در اولین سخنرانی عمومی از زمان سرکوب خونین اقلیت مسلمان روهینگیا که سازمان ملل آن را «پاکسازی قومی» نامیده است، درباره گذشت مدت کوتاهی از عمر دولت خود سخن گفت.

سوچی افزود: می‌دانم که توجه جهان بر وضعیت راخین متمرکز شده است؛ اما به عنوان یک عضو مسئول جامعه جهانی، میانمار از توجه بین‌المللی هراسی ندارد.

رهبر میانمار تأکید کرد: ما بسیار نگرانیم و می‌خواهیم مشکلات حقیقی را پیدا کنیم. اتهاماتی مطرح شده که باید رسیدگی شود.

سوچی در این سخنرانی تلویزیونی 30 دقیقه‌ای، اعلام کرد که از رنج مردم گرفتار در این درگیری نگران است.

وی افزود: ما از شنیدن اینکه مسلمانان در حال فرار به بنگلادش هستند، نگرانیم و می‌خواهیم بفهمیم که دلیل این مهاجرت چیست.

سوچی همچنین با ادعای اینکه اکثر روستاهای راخین از آسیب خشونت‌ها در امان بوده‌اند، گفت که ما آماده‌ایم که این مهاجران را به میانمار بازگردانیم.

تضاد آشکار سخنان سوچی با گفته‌های روهینگیایی‌ها

سخنان سوچی در تضاد آشکار با شهادت‌های مهاجرانی است که در نتیجه کمپین وحشیانه نظامیان میانمار به کشور همسایه، بنگلادش، فرار کرده‌اند.

در این سخنرانی سو چی تنها یک بار نام مسلمانان روهینگیا را بر زبان آورد و آن زمانی بود که می‌خواست به شبه نظامیان روهینگیا موسوم به ارتش آزادی‌بخش آراکان روهینگیا اشاره کند.

گزارش‌ها همچنین حاکی است، آنگ‌سان‌سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار در این واکنش دیرهنگام هرگونه نقض حقوق بشر را محکوم کرده و گفته است هرکسی که مسئول این نقض‌ها در ایالت راخین است باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

سوچی تصریح کرد: میانمار نمی‌خواهد امنیت بین‌المللی را به مخاطره بیاندازد و متعهد به یک راه‌حل پایدار برای این نزاع است/.


captcha