فرهنگ پاسخگویی به مردم توسط آموزش و پرورش نهادینه شود
کد خبر: 3643708
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
دریکوند:

فرهنگ پاسخگویی به مردم توسط آموزش و پرورش نهادینه شود

'گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که مدیران باید با سعه‌صدر و متانت پاسخگوی مراجعان باشند، گفت: آموزش و پرورش باید فرهنگ پاسخگویی مدیران به مردم و تلاش صادقانه برای رفع مشکلات مردم را در جامعه نهادینه کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان دوشنبه، 27 شهریورماه در آستانه بهار تعلیم و تربیت و ایام بازگشایی مدارس در ملاقات عمومی خود با مردم با بیان این‌که مدیران باید با سعه‌صدر و متانت پاسخگوی مراجعان باشند، به نقش و جایگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش باید فرهنگ پاسخگویی به مردم و تلاش صادقانه برای رفع مشکلات مردم را در جامعه نهادینه کند.
وی اعتمادسازی را یک راهبرد اساسی برشمرد و تاکید کرد: افکار عمومی باید باور کند که مهم‌ترین دغدغه مدیران رفع مشکلات مردم است.
دریکوند با بیان این‌که دیدار چهره به چهره مدیران با مردم نقش بسزایی در ایجاد امید و اعتماد در میان مردم دارد، اظهار کرد: رسیدگی به  مشکلات مردم از سیاست‌های محوری دولت تدبیر و امید است و ضرورت دارد این رویکرد در میان  تمام مدیریت تعمیم پیدا کند.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان افزود: آموزش و پرورش  یکی‌از دستگاه‌های اجرایی است که به‌طور مستمر همه هفته دیدارهای مردمی را دنبال می‌کند و به‌صورت میانگین هر هفته پذیرای بیش‌از 120نفر از مراجعان است .
دریکوند با تاکید بر این‌که خدمت به مردم  در نظام اسلامی نعمت و توفیقی است که شامل حال مدیران می‌شود و باید از این فرصت به بهترین وجه استفاده کرد، ادامه داد: مردم به مفهوم واقعی ولی‌نعمت مسئولان و مدیران هستند و شان مدیریت هم خدمت به مردم و رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های آنان است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.
وی تصریح کرد: خدمت صادقانه به مردم در سرلوحه رفتار، مشی و جهت‌گیری کارگزاران تعلیم و تربیت در دولت تدبیر و امید قرار دارد و امیدواریم تکریم ارباب‌رجوع با شفافیت و دقت تداوم پیدا کند تا سطح رضایت‌مندی، اعتماد، امیدواری و نشاط در جامعه و به‌ویژه بدنه تعلیم و تربیت به شکل روزافزون ارتقاء یاید.
دریکوند یادآور شد: دیدار چهره به چهره مدیران با مردم با هدف شنیدن و رسیدگی به مطالبات، دغدغه‌ها، پیشنهادها و مسائل و مشکلات مراجعان قطعاً اثرات مثبتی را در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد خواهند کرد  و روند کارها را تسریع و بهبود خواهد بخشید.
captcha