ورود اولین کتاب مهدویت به پیش دبستانی‌ها و مدارس همدان
کد خبر: 3643714
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

ورود اولین کتاب مهدویت به پیش دبستانی‌ها و مدارس همدان

گروه فرهنگی: مسئول واحد خواهران بنیاد فرهنگی مهدوی استان همدان عنوان کرد: کتاب «کاکلی و چاه» به عنوان اولین کتاب تخصصی مهدویت برای نوآموزان چند مدرسه، در مهرماه تدریس خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، راضیه مظاهری، مسئول واحد خواهران بنیاد فرهنگی مهدوی استان همدان، عصر دوشنبه، 27 شهریورماه در نشست خبری با عنوان همایش «مهدویت و خانواده» اظهار کرد: بنیاد مهدویت سال 62 به دستور امام خمینی(ره) در جهت ترویج معارف صحیح مهدویت و مقابله با انجمن حجتیه تشکیل شد.
وی افزود: بنیاد مهدویت استان در واحد خواهران، از سال 78 به طور رسمی شکل گرفت اما انجام فعالیت‌های گسترده این بخش از سال 85 با هدف ترویج معارف مهدویت در میان کودکان دو پیش دبستانی آغاز و تا سال 90 محدود به نقاشی با موضوع ذکر شده بود.
مظاهری اضافه کرد: با گذشت زمان تعداد پیش دبستانی‌های هدف جهت تدریس و آشنایی کودکان با معارف ارزشمند مهدویت از 2 پیش دبستانی به 3 و سپس در سال 95 به 6 عدد افزایش یافت در حال حاضر نیز طی رایزنی‌های انجام شده با آموزش و پرورش در 9 پیش دبستانی غیر انتفاعی و 2 مدرسه اولین کتاب تخصصی مهدویت با نام «قصه کاکلی و چاه» برای کودکان 6 سال تدریس خواهد شد.
مسئول واحد خواهران بنیاد فرهنگی مهدوی استان با بیان اینکه قصه کاکلی و چاه تألیف جواد دیرآبادی است، عنوان کرد: هزینه چاپ این کتاب 11 میلیون تومان است که هزینه آن از سوی اعضای موسسه فرهنگی مهدوی «عطر مشکات» تأمین شده است، قیمت روی جلد این کتاب 35 هزار تومان است که جهت ترویج فرهنگ مهدویت در میان کودکان به 25 هزار تومان عرضه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کتاب شکوفه‌های انتظار اولین کتاب منتشر شده از سوی موسسه عطر مشکات است گفت: کتاب کاکلی و چاه شامل 3 کتاب، وظایف منتطران، روش تدریس این کتاب و قصه کاکلی و چاه است که کتاب وظایف منتظران آبان ماه به دست مسئولین ذیربط خواهد رسید.
مظاهری یادآور شد: به محض دریافت محتوای کتاب «کاکلی و چاه» این کتاب در بین نوآموزان 9 پیش دبستانی و 2 مدرسه از مهر ماه تا اردیبهشت ماه به صورت یک بار در هفته ارائه خواهد شد که به دلیل ترافیک بالای درسی دانش آموزان احتمال اندکی در زمان اعلام شده جابجایی صورت گیرد، طی تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش، قرار است این کتاب وارد چرخه آموزشی 20 مدرسه دیگر استان نیز شود.
مدیر موسسه فرهنگی مهدوی عطر مشکات ابراز کرد: در راستای تدریس کتاب مهدویت در پیش دبستانی‌ها، برنامه بلندمدتی نیز برای خانواده این کودکان در نظر گرفته شده است که از اواسط ماه دوم تحصیلی، مباحث مهدویت از کتاب «نگین آفرینش» در قالب 25 جلسه طی 4 الی 5 ماه آموزش داده خواهد شد، مادران پس از این دوره مقدماتی و موفقیت در آزمون، وارد مرحله تکمیلی می‌شوند.
وی گفت: کتاب کاکلی و چاه چهارشنبه 29 شهریور ماه در اولین همایش تخصصی خانواده و تربیت نسل منتظر درسالن ابن سینا رونمایی خواهد شد، این همایش با هدف آشنایی خانواده‌ها با مفاهیم ارزشمند مهدویت برگزار می‌شود، گفتنی است این مراسم ساعت 16 با سخنرانی حجت‌الاسلام سید مجتبی حسینی اجرا خواهد شد.
مظاهری این نوید را هم به خبرنگاران داد که کتاب‌های دوم و سوم ویژه گروه‌های سنی 9 تا 12 سال نیز در راه است، علی رغم اینکه استان همدان در غرب کشور در حوزه مهدویت خوب درخشیده است اما در کشور درس‌نامه تخصصی کودکان که بتواند معارف مهدویت را به این گروه از جامعه معرفی کند وجود ندارد.
مظاهری اشاره‌ای به فعالیت‌های موسسه فرهنگی عطر مشکات داشت و اظهار کرد: این موسسه دارای 14 عضو اصلی است که تمرکز فعالیت‌های خود را در جهت ترویج معارف مهدویت به صورت بلند مدت سامان داده است، این مجموعه برنامه‌های ویژه ای برای خردسالان، کودکان، جوانان و بزرگسالان دارد، همچنین برگزاری کلاس‌های اخلاق، فن بیان و فرقه شناسی و اعزام برخی مدرسان این موسسه به اردو‌های جهادی، اعتکاف و راهیان نور از دیگر برنامه‌های این موسسه است.
captcha