آئین ویژه «احلی من العسل» در استان همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3644341
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

آئین ویژه «احلی من العسل» در استان همدان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان از برگزاری همایش «احلی من العسل» با حضور 2500 دانش‌آموز خبر داد.

سرهنگ محمد تقی امیدی ساکت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام محرم با هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، سازمان بسیج دانش آموزی استان برنامه‌های متنوعی در دست اجرا دارد.
وی با بیان اینکه یکی از شاخص ترین برنامه‌های این مجموعه، برگزاری همایش احلی من العسل همزمان با سراسر کشور است افزود: هدف از برگزاری این همایش شناخت نوجوانان و جوانان با شخصیت حضرت قاسم(ع) است، برگزاری چنین مراسمات مذهبی در تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان نقش بسزایی دارد.
امیدی با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 دانش آموز دختر و پسر در این همایش شرکت خواهند کرد اضافه کرد: این مراسم، دوم مهر ماه، مصادف با سوم محرم با حضور هزار و 500 دانش آموز پسر در محل حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان برگزار می‌شود، روز بعد همزمان با چهارم محرم الحرام نیز هزار دانش آموز دختر در محل حسینیه ثارالله به سوگواری خواهند پرداخت.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه شعار امسال همایش احلی من العسل، «یا قاسم بن الحسن» است ابراز کرد: سوگواری، عزاداری، پرده خوانی و اجرای برنامه زنده با مضامین انقلابی و مذهبی از برنامه‌های جانبی این مراسم خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ستاره دار سازمان بسیج دانش آموزی استان، برگزاری اردو‌‌های راهیان نور است گفت: امسال 13 هزار دانش آموز دختر و پسر به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام می‌شوند که 8 هزار و 700 دانش آموز از مناطق غرب و 4 هزار و 300 دانش آموز از مناطق جنگی جنوب کشور بازدید خواهند کرد.
امیدی عنوان کرد: کاروان‌های ویژه، دانش آموزان مدارس استعداد‌های درخشان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان و همچنین دانشجو معلمان فرهنگی در قالب پلیس راهنما در کنار روحانیون کاروان به این اردو‌ها اعزام می‌شوند.
این مقام مسئول یادآور شد: همزمان با آغاز سال تحصیلی و زنگ بازگشایی مدارس، زنگ مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان آموزشی و نظامی استان در هنرستان دیباج این شهر نواخته می‌شود این مراسم رأس ساعت 8:30 صبح خواهد بود.
captcha