احیای امر اهل بیت(ع) یکی از اهداف شکل‌گیری مجالس محرم است
کد خبر: 3644509
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
حجت الاسلام گودرزی:

احیای امر اهل بیت(ع) یکی از اهداف شکل‌گیری مجالس محرم است

گروه فرهنگی: کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه مجالس عزاداری محرم باید با محتوا و پرمغز باشد گفت: احیای امر اهل بیت(ع) یکی از اهداف شکل‌گیری مجالس محرم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام حمیدرضا گودرزی در همایش هیئت‌های مذهبی و مداحان شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان با اشاره به بایدها و نبایدهای مجالس عزاداری هیئت‌های عزاداری گفت: یک هیئت مذهبی موفق در درجه اول باید آداب نوکری اباعبدالله الحسین و آداب برپایی مجلس عزای سیدالشهدا را آگاهی داشته باشد و اگر آگاهی ندارد بیاموزد. 
حجت‌الاسلام گودرزی با اشاره به اینکه چگونه زندگی کردن و چگونه زیستن امام حسین علیه‌السلام را خوب بیاموزیم و خود را ملزم کنیم در لحظه‌لحظه‌های زندگی طبق سیره‌ی اهل بیت علیهم‌السلام رفتار کنیم. 
مبلغ ویژه ایام محرم 1439در جمع مسئولین هیئت‌های مذهبی با بیان اینکه راه نجات از منجلاب دنیای امروز شناخت امام حسین علیه‌السلام و تبعیت از سیره‌ی اهل بیت علیهم‌السلام است، عنوان کرد: اشخاصی مثل رسول ترک در طول تاریخ زیاد وجود دارد و یک مسئول هیئت مذهبی باید میزبان خوبی برای این قشر عزادار امام حسین علیه‌السلام باشد.
وی ادامه داد: در جذب افراد برای هیئت ریز و درشت و خوب و بد نکنیم چون که کار هیئت‌های مذهبی جذب حداکثری و جذب کسانی است که غرق در فضای مخرب جامعه شده اند  و از همه جا بریده اند.
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به ارزش کار برای امام حسین علیه‌السلام و برپا نگه داشتن عزاداری سیدالشهدا گفت: مجلس امام حسین علیه‌السلام حرمت و احترام زیادی دارد و نباید کاری کنیم که خدای ناکرده رفتار ما باعث رنجش خاطر بعضی افراد مثل کهن سالان و خردسالان شود .
حجت‌الاسلام گودرزی افزود: باید بدانیم که محبت امام حسین علیه‌السلام در دل همه ی مردم جهان جای دارد و هنگام محرم همه ی عرشیان و زمینیان در دلشان غم دارند و به فرموده ی امام خمینی (ره) اگر محرم و صفر نبود نامی از اسلام به جای نمی ماند.
وی با بیان اینکه دشمن از تمام توان خود برای ضربه زدن به اسلام و ارزش های دین اسلام و اعتقادات ما استفاده می کند، گفت: باید در پاسخ به هجمه های دشمن بهترین پول ها و بهترین اوقات از زندگی مان را برای خدمت به دین و برپایی مجالس عزاداری و ولادت اهل بیت علیهم‌السلام استفاده کنیم و در تمام طول سال به مانند ماه محرم خود جوش فعال باشیم.
این مبلغ دینی اذعان کرد: شور و شعور حسینی باید همراه هم باشد تا یک مجلس مورد قبول واقع شود و همه گان از پیر و جوان باید بدانند اهداف قیام امام حسین علیه‌السلام چه بود و به فرموده ی امام صادق علیه‌السلام مجلسی مورد قبول ما اهل بیت است که احادیث ، روایات و سخنان ما در ان مجلس بیان شود و شنوندگان به ان دستورات جامه ی عمل بپوشند.
کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه مجالس عزاداری محرم باید با محتوا و پرمغز باشد گفت: احیای امر اهل بیت علیه‌السلام یکی از اهداف شکل‌گیری مجالس محرم است و خدا رحمت کند کسی که امر اهل بیت علیهم‌السلام را احیا کند.
وی در ادامه با اشاره به دیگر وظایف هیئت‌های مذهبی، افزود: پیر غلامان به فکر پرورش و تربیت نیروی جوان باشند، با مهربانی و محبت پذیرای جوانان باشند و کار را به انها واگذار کنند و نباید رفته رفته هیئت‌های مذهبی ما از وجود جوانان خالی شود که این خود یک آسیب بزرگ است. 


captcha