نتایج بازرسی آرایشگاه‌های زنانه استان مرکزی نگران کننده است
کد خبر: 3644559
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
حسن‌بیگی:

نتایج بازرسی آرایشگاه‌های زنانه استان مرکزی نگران کننده است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به تداوم نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه گفت: گزارش و نتایج این بازرسی‌ها نگران کننده است در بعضی از این گزارش‌ها با فروش و ارائه مواد مخدر صنعتی و قرص‌های روان گردان مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در چهارمین جلسه کمیته امور بانوان استانداری که امروز، چهارشنبه 29 شهریورماه در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد گفت: نظارت بر مهدکودک‌های استان همچون نظارت بر آرایشگاه زنانه مهم و اثرگذار است اما در این نظارت‌ها باید دستگاه‌های متولی هم حضور و مشارکت داشته باشند.
وی گفت: متاسفانه خللی که در کشور ما وجود دارد عدم نظارت و بازرسی دقیق است نظارت و بازرسی زمانی می‌تواند مؤثر باشد که در وهله اول سر زده و در قدم بعدی مستمر باشد.
حسن‌بیگی عنوان کرد: نظارت بر آرایشگاه زنانه اقدام مؤثری بود که سال گذشته از طرف شورای بانوان استانداری مرکزی صورت گرفت و امسال هم این نظارت ادامه دارد. گزارش و نتایج این بازرسی‌ها نگران کننده است در بعضی از این گزارش‌ها با فروش و ارائه مواد مخدر صنعتی و قرص‌های روان گردان مواجه هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه نرخ جدید مهدکودک‌ها به دلیل عدم ارائه قیمت سازمان صنعت و معدن هنوز مشخص نشده است، گفت: همین امر باعث شده که مدیران و مربیان مهدها نسبت به این قضیه اعتراض داشته باشند که باید دفتر اموربانوان به همراه اداره‌کل بهزیستی استان به معاون اقتصادی استانداری این مشکلات را انعکاس دهند.
وی گفت: کلیه 120 بند حقوق شهروندی که توسط رئیس جمهور ابلاغ شده دارای اسناد بالادستی است و اجرای آن گامی مؤثر در توسعه اجتماعی کشور محسوب می‌شود. منشور حقوق شهروندی را نباید مختص به یک دولت دانست بلکه این منشور برگرفته از اسناد بالادستی و قانون اساسی کشور است.
حسن‌بیگی تصریح کرد: حقوق شهروندی مربوط به امروز نیست بلکه این حقوق مربوط به دین اسلام است زمانی که در غرب داعیه‌ حقوق شهروندی مطرح نشده بود دین اسلام به امر توجه داشت کافی است به متون و احادیث دینی نگاهی بیاندازیم تا متوجه شویم به چه گستردگی به این مساله پرداخته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: اگر حقوق شهروندی به مردم درست آموزش داده شود، افراد به راحتی می‌توانند از حق و حقوق خود دفاع کنند و اجازه ندهند بی‌نظمی و تخلف در سطح جامعه و ادارات وجود داشته باشد.
captcha