هدف آموزش و پرورش تحقق سند تحول است
کد خبر: 3644729
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
وزیر آموزش و پرورش:

هدف آموزش و پرورش تحقق سند تحول است

گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش کشور در دیدار با آیت‎الله سبحانی بر لزوم تلاش بیشتر این وزارت خانه در دوره جدید برای تحقق و استقرار سند بنیادین تحول آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) ازقم، سید محمد بطحایی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‎الله العظمی سبحانی از مراجع تقلید با ذکر این مطلب که سال تحصیلی جدید، امسال با آغاز ماه محرم و دفاع مقدس مقارن شده است، گفت: در ابتدای این سال خدمت مراجع و علما رسیدیم که از نظرات علما استفاده کنیم.
وی با ذکر این مطلب که از شنبه هفته آینده بیش از 13 میلیون دانش آموز سال تحصیلی را آغاز می‎کنند، گفت: از دو روز آینده  960 هزار کارمند و معلم مشغول خدمت خواهند شد؛138 میلیون جلد کتاب درسی در 900 عنوان کتاب درسی نیز توزیع می شود.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برنامه‎های درسی در قالب کتاب‎های درسی به اجرا در می‎آید؛ سندی در آموزش و پرورش به عنوان سند تحول بنیادین وجود دارد که جزو معدود اسنادی است که کلی گویی و چشم انداز را بیان نکرده است بلکه لایه‎های عملیاتی را نیز وارد شده و راهکارهای عملیاتی را پیش بینی کرده است.
بطحایی اظهارکرد: تعدادی از زیرنظام های سند شامل سه زیر نظام در ماه‎های اخیر آماده می شود؛ این سند مسیر تحول درنظام آموزش و پرورش را روشن کرده است و تا حدود زیادی به ما مشخص کرده است که از چه مسیری برای تحول در نظام آموزش و پرورش حرکت کنیم که خروجی های ما که دانش آموزانی است که در حال تحصیل هستند شایسته یک شهروند ایرانی اسلامی با انتظارات نظام باشند.
وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: سند تحول بنیادین در عمل با موانعی مواجه است که بخشی از آن مرتبط به منابع انسانی و اقتصادی است؛ حتی رهبر انقلاب اسلامی نیز به صورت ظریف گله مندی خود را از این نقیصه امضا کردند که چرا این سند مستقر نمی شود؛ امیدواریم با لطف خداوند این سند را مستقر کنیم و از منابع آن در نظام آموزشی کشور استفاده کنیم.
بطحایی با ذکر این مطلب که چشم امید جامعه برای رستگاری به آموزش و پرورش است گفت: آموزش و پرورش باید به سطحی برسدکه علاوه بر متدین کردن دانش آموزان آنها را با نیازهای اجتماعی نیز بیشتر آشنا کند.
وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: امروز این فضای مجازی و هجمه هایی که دشمنان دین و ایمان مردم ازاین طریق وارد می کنند، تهدیداتی دارد که باید دانش آموزان در مقابل آن محافظت و مقاومت داشته باشند؛ به همین خاطر به دنبال آن هستیم که در این سال تحصیلی دانش آموزان با نیازهای فردی و اجتماعی خود بیشتر آشنا شوند.
وی گقت: بخش دوم، روش اداره آموزش و پرورش است؛ در وضعیت موجود با توجه به اینکه از امکانات همیشه گله مند بودیم ولی بودجه های دولتی نیز به خوبی استفاده نمی شود و اتلاف سرمایه هنوز وجود دارد و دلیل اصلی آن عدم اصلاح روند مدیریت منابع، کم بودن اختیارات به مدارس و صلاحیت‎ها و... است.
captcha