ایمان و فداکاری مردم ما را در دفاع مقدس به پیروزی رساند
کد خبر: 3644984
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲
جعفری:

ایمان و فداکاری مردم ما را در دفاع مقدس به پیروزی رساند

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه کرمان گفت: امام راحل(ره) متقابلا با اطمینان بیان کردند به دشمن سیلی محکمی خواهیم زد و در زمان جنگ، همه دنیا با دشمن ما بود و وضع بسیار بدی از لحاظ تسهیلات داشتیم اما ایمان و فداکاری مردم ما را در دفاع مقدس به پیروزی رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه کرمان گفت: هفته اول ماه محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر است و اگر این فریضه به‌طور صحیح اجرا شود مشکلات زیادی رفع می‌شود اما افرادی به‌دلیل نداشتن بصیرت، این امر را به‌گونه‌ای مطرح می‌کنند که موجب دلسردی می‌شود.
وی افزود: جایگاه علم و دانش در مکتب اسلام بسیار والا است و در روایتی پیغمبر اسلام(ص) می‌فرمایند، تحصیل علم و دانش بر همه افراد یک واجب الهی است و به جستجوی علم و دانش بروید حتی اگر در کشور چین باشد.
آیت‌الله جعفری یکی از تفاوت‌های حوزه های علمی و دانشگاه را در گفت‌وگوی علمی دانست و گفت: در حوزه‌های علمی بعد از تدریس استاد، دانشجویان با یکدیگر مباحثه و درس را تجزیه و تحلیل می‌کنند و گفت‌وگوی علمی فهم را زیاد می‌کند.
وی یکی دیگر از دستورات سیره امام حسین(ع) را قناعت دانست و گفت: قناعت به معنی کم مصرف کردن نیست بلکه منظور این است که باید درست مصرف کنیم و کشور ما سرزمینی کم آب است و در استان کرمان به ویژه با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم و در صورت استفاده نادرست باید تبعات زیادی را تحمل کنیم.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه یکی دیگر از سخنان و دستورات امام حسین(ع)، گره
گشودن از کار مردم است، گفت: جنگ تحمیلی را بسیار به یاد دارید که چگونه ناجوانمردانه به ما تحمیل شد. صدام به قدری از پیروزی خود در  جنگ اطمینان داشت که در مصاحبه‌ای بقیه صحبت خود را به بعد از فتح تهران موکول کرد.
وی گفت: امام راحل(ره) متقابلا با اطمینان بیان کردند به دشمن سیلی محکمی خواهیم زد و در زمان جنگ، همه دنیا با دشمن ما بود و وضع بسیار بدی از لحاظ تسهیلات داشتیم اما ایمان و فداکاری مردم ما را در دفاع مقدس به پیروزی رساند.
امام جمعه کرمان تأکید کرد: اما امروز غیر از دیروز است و ما در زمینه تسلیحات بسیار پیشرفته هستیم و دشمنان باید بدانند و می‌دانند که در صورت حمله به ایران شکست جبران‌ناپذیری خواهند خورد.
منبع: ستاد نماز جمعه استان کرمان
captcha