مهدهای قرآنی مرکز رشد و تعالی نسل جدید هستند
کد خبر: 3645192
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
افشار:

مهدهای قرآنی مرکز رشد و تعالی نسل جدید هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: جانشین فرمانده سپاه ناحیه ابهر با بیان اهمیت تعلیم و تربیت در سن کودکی، تصریح کرد: مهدهای قرآنی مرکز رشد و تعالی نسل جدید هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، علیرضا افشار، جانشین فرمانده سپاه ناحیه ابهر ظهر امروز شنبه یکم مهر ماه در مراسم افتتاح رسمی مهد کودک قرآنی هدهد شهر هیدج با اشاره به نقش سازنده مهدهای کودک و موسسات قرآنی در تربیت فرزندان اظهار کرد: وجود چنین موسساتی منشاء خیر و برکت در شهر است.

وی با بیان اینکه توجه به خروجی اقدامات فرهنگی از قبیل راه‌اندازی مراکز قرآنی، تشکیل حلقه‌های صالحین، برگزاری کلاس‌های تربیتی، اسلامی و سبک زندگی و برگزاری مراسم‌ ملی مذهبی قطعا تربیت نسل شهادت‌طلب و انقلابی است، تصریح کرد: مراکز قرآنی مرکز رشد و تعالی نسل جدید هستند.

این مسئول در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: وقتی که عراق در 31 شهریور تجاوز نظامی به خاک کشورمان را آغاز کرد کشور ما در دوران نقاهت بعد از انقلاب به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه به علت نوپا بودن انقلاب تمام انبارهای مهمات کشورمان خالی بوده و تحریم‌ها علیه کشورمان شروع شده بود، تصریح کرد: درست در همین دوران بود که ترورها و کودتاهای فراوانی نیز در کشور جریان داشت.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ابهر با بیان اینکه صدام با آگاهی از وضعیت کشورمان و اطمینان به پیروزی حتمی اقدام به حمله کرده بود، بیان کرد: با فضل و عنایت الهی، وحدت مردم و درایت امام خمینی(ره) در رهبری کشور و انقلاب هیچکدام از اهداف صدام و هم پیمانانش محقق نشد.

افشار با اشاره به اینکه تاریخ نشان می‌دهد که در هر بار از تجاوز به کشورمان بخشی از خاک ایران از دست رفته است، عنوان کرد: رشادت و ایستادگی فرزندان غیور انقلاب در برابر تهاجم وحشیانه عراق باعث شد حتی یک وجب از خاک کشورمان نیز به دست نااهلان نیفتد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ابهر با بیان اینکه گرامیداشت ایام دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا تعظیم شعائر الله است، تصریح کرد: شهادت اوج عروج و تعالی و تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌ها است.

دوری از فرهنگ اصیل قرآنی زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی است

در ادامه این مراسم نیز سمیه صالحی، مدیر مهد قرآنی هدهد شهر هیدج اظهار کرد: اگر تربیت و هدایت کودک بر اساس قرآن باشد کسی نمی‌تواند به او آسیب وارد کند و آنچه فرزندان ما را در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد ناشی از ناآگاهی از فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی است.

صالحی یادآور شد: با توجه به سيره ائمه اطهار(ع) که آموزش در کودکی به ويژه در امور معنوی و آموزش قرآن را توصيه کرده‌اند، به گونه‌ای که در بيان نورانی نبی مکرم اسلام (ص) در جمله‌ی مشهور «العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر» آمده است که آموختن دانش در کودکی همانند نقش بر سنگ، ماندگار خواهد بود؛ بنابراين ديدگاه، ساختار شخصيت انسان در سنين قبل از دبستان شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هزینه کردن در راستای ترویج فرهنگ متعالی قرآنی در جامعه، سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: مهدهای کودک به عنوان نخستین مکان حضور اجتماعی کودکان باید با انجام فعالیت‌های قرآنی نسل آینده را با قرآن و آموزه‌های گوهربار آن آشنا کنند.

captcha