ابراز نگرانی آمریکا از استقلال اقلیم کردستان ظاهر فریبی است
کد خبر: 3645656
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
رضایی:

ابراز نگرانی آمریکا از استقلال اقلیم کردستان ظاهر فریبی است

گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اسرائیل به طور جدی دنبال اجرای جداسازی کردستان از عراق است طرح است، آمریکا نیز ظاهراً اعلام می‌کند همه پرسی استقلال مصلحت نیست اما در پشت صحنه به صورت جدی پیگیر آن است.

محمد ابراهیم رضایی، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به همه پرسی استقلال کردستان گفت: آمریکا در کشورعراق طرح تجزیه این کشور را دنبال می‌کرد و پس از شکست گروه تروریستی داعش در این کشور طرح‌های آمریکا یکی پس از دیگری با شکست مواجه شد. 
وی افزود: آقای بارزانی نقشی که آمریکا برای او طراحی کرده را امروز ایفا می‌کند و صدای تجزیه عراق از اقلیم کردستان به گوش می‌رسد و اسرائیل به طور جدی دنبال اجرای این طرح است، کشور آمریکا نیز ظاهراً اعلام می‌کند این همه پرسی مصلحت نیست اما در پشت صحنه به صورت جدی پیگیر آن است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: کشورهای ایران و ترکیه همه پرسی اقلیم کردستان را برخلاف منافع ملی خود می‌دانند و دولت مرکزی عراق نیز آن را علیه امنیت ملی خود می‌داند.
وی اظهار کرد: این طرح نتیجه‌ای جز تأمین اهداف آمریکا و اسرائیل در منطقه ندارد، با اجرای این طرح شرایط تهدید کننده‌ای در منطقه شکل می‌گیرد که می‌تواند منجر به بروزجنگ گسترده‌ای در منطقه شود.
رضایی با تاکید براینکه عقلای عراق برای جلوگیری از این همه پرسی باید تلاش کنند خاطرنشان کرد: اقلیم کردستان عراق سال‌ها روی این طرح کار کرد و بسترهای اجرایی شدن آن را فراهم کردند و به راحتی از این طرح عقب نشینی نمی‌کنند.
captcha