همبستگی با مسلمانان روهینگیا در رژه نیویورک
کد خبر: 3646338
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

همبستگی با مسلمانان روهینگیا در رژه نیویورک

گروه بین‌الملل: پیروان ادیان مختلف دیروز (دوم مهر) در کنار مسلمانان با راهپیمایی در خیابان‌های شهر منهتن نیویورک روز مسلمان را گرامی داشته و توقف کشتار مسلمانان روهینگیا را خواستار شدند.

همبستگی با مسلمانان روهینگیا در رژه نیویورکبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری ،etro News یهودیان با در دست داشتن بنرهایی ضمن راهپیمایی دوشادوش مسلمانان، حمایت خود را از همسایگان مسلمان خود اعلام کردند.

همچنین یکی از پیام‌های مهم امسال، افزایش آگاهی‌ها در مورد نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار بود.

اعضای ملیت‌ها، محله‌ها و سازمان‌های مختلف در اتحاد با هم با مسلمانان روهینگیا ابراز همبستگی کردند و با در دست داشتن تصاویر خشونت‌ها علیه این گروه فریاد «کشتار مسلمانان روهینگیا را متوقف کنید» سر دادند.

این راهپیمایی تا چند خیابان ادامه پیدا کرد و سرانجام به محل جشنواره روز مسلمان رسید.

شمسی علی، رئیس بنیاد مسلمانان آمریکا و از برگزارکنندگان این برنامه طی سخنانی از مردم خواست در برابر نفرت‌افکنی با هم متحد شوند و از همه مسلمانانی که با تبعیض و ظلم مواجه هستند به ویژه مسلمانان روهینگیا حمایت کنند.

کارولین مالونی، نماینده نیویورک در کنگره آمریکا نیز با شرکت در این مراسم به مردم یادآوری کرد که باید در هر شرایطی خوش‌بین بمانند و در برابر تبعیض و تعصب با هم متحد شوند.

رژه روز مسلمان از سال 1985 به صورت سالانه و با هدف افزایش آگاهی‌ها در مورد اسلام و مسائل پیش روی مسلمانان در نیویورک برگزار می‌شود/.

captcha