خانواده شهدا؛ طلایه‌داران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 3647233
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

خانواده شهدا؛ طلایه‌داران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

گروه اجتماعی: رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره گفت: خانواده شهدا طلایه‌داران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از ایسنا، لعیا جعفری در دیدار با خانواده شهید متذکر با اشاره به ایثار و از جان گذشتگی شهید حسین متذکر، گفت: حماسه‌سازان ٨ سال دفاع‌مقدس موجب حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی شدند.
وی با تاکید بر اینکه خانواده شهدا افتخار ملت ما هستند و باید شان آنان همواره حفظ شود، تصریح کرد: شهید جاودانه‌ترین و مقدس‌ترین واژه انقلاب است.
این مسئول با تاکید بر اینکه همسران شهدا شريك مجاهدت‌هاي عزيزان خود در دوران جنگ بودند، اظهار کرد: اگر همراهی و مساعدت همسران شهدا نبود، شهدا به لحاظ دغدغه مسئوليت سرپرستی و تربيت فرزندان در انجام وظايف خود برای دفاع از ميهن با مشكلات متعددی مواجه می‌شدند.
وی با بیان این مطلب که همين زنان بودند كه به خاطر رضای خدا نه تمايلات شخصی، همسران و فرزندان خود را راهی ميدان جنگ كردند و با پذيرفتن مسئوليت سنگين اداره خانواده، سبب تشويق آنها براي حضور در جبهه شده‌اند، تاکید کرد: آنان با تاسی از الگوهای دينی نظير حضرت زينب (س) و حضرت ام‌البنين (س) مادر علمدار شيردل كربلا از آغاز به ايفای نقش تربيتی خود پرداخته‌اند.
وی همچنین با تشکر از زحمات همسر شهید متذکر که بعد از شهادت ایشان به تنهایی فرزندان خود را با آموزه‌های دینی و مذهبی و آرمان‌های شهدا به ویژه شهید متذکر آشنا نمود، بیان کرد: ولایت‌مداری، ایثار و گذشت از خصوصیات رزمندگان ٨ سال دفاع‌مقدس بود و در این میان حضور موثر و فعال زنان و دختران شهدا، ایثارگران و آزادگان در جای‌جای انقلاب اسلامی، حافظ ایثار و جان‌فشانی این بزرگ مردان است.
جعفری با بیان اینکه خانواده شهدا نقش کلیدی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند، یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه راهبردی برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رویکردی ضروری است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره با تاکید بر اینکه خانواده معظم شهدای نيز نور چشمان ملت هستند، یادآور شد: ياد و خاطره شهدای گرانقدر، تابلويی ارزشمند از توانمندی‌های ايران اسلامی در مقابل دسيسه‌های دشمنان است.
شایان ذکر است، شهید حسین متذکر از دبیران جهادی و انقلابی شهرستان خرم‌دره در دوره انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بود که با حضور در سنگرهای دفاع از میهن اسلامی در تاریخ 17 اردیبهشت 1364 در سن 36 سالگی در جزیره مجنون، عملیات خیبربه درجه ی رفیع شهادت نائل آمد.
captcha