مخالفت آمریکا با همه‌پرسی کردستان عراق، یک تاکتیک شیطانی
کد خبر: 3647739
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

مخالفت آمریکا با همه‌پرسی کردستان عراق، یک تاکتیک شیطانی

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مخالفت آمریکا با برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق، یک حرکت تاکتیکی است، گفت: مخالفت آمریکا با مسئله تجزیه کردستان، شیطنت است چون اگر مخالفت نکند، نفوذ آمریکا در عراق از بین می‌رود و این افراد به دنبال حفظ نفوذ خود در عراق هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز، هفتم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم رضوی، اظهار کرد: در هفته گذشته با دو جریان داخل و خارج کشور روبرو بودیم.
وی ادامه داد: جریان خارج کشور، توطئه استکبار جهانی و صهیونیست نابکار در جهت جایگزینی جنگ‌های نیابی جریان‌های تکفیری و داعش، یعنی مسئله همه‌پرسی و جداسازی کردستان عراق از سرزمین عراق بود.
آیت‌الله علم‌الهدی تلاش برای تجزیه عراق را توطئه‌ای برای تحکیم موقعیت اسرائیل در منطقه دانست و عنوان کرد: این یک حرکت خائنانه‌ در برابر شکست‌های پیاپی است که جریان‌های تکفیری و مزدوران استکبار به‌عنوان جنگ نیابی استکبار با اسلام آغاز کرده بودند و شکست خوردند، از همین رو استکبار جهانی درصدد ایجاد اسرائیل دوم در منطقه برآمد و مسئله همه‌پرسی و سپس تجزیه کردستان عراق مطرح شد.
به دنبال تأسیس اسرائیل دوم در منطقه هستند
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که خانواده بارزانی مزدور بودند، تشریح کرد: این خانواده از گذشته، سرسپرده آمریکا بود، ملا مصطفی بارزانی، پدر خانواده به‌عنوان مزدور آمریکا مدت‌ها در کردستان عراق در خط مبارزه با نفوذ شوروی در عراق که به‌وسیله حزب بعث صورت گرفته بود، با این حزب می‌جنگید که در نهایت شکست خورد.
وی افزود: لشکر او متواری شد و شاه ملعون به‌عنوان ژاندارم آمریکا در منطقه، ملامصطفی بارزانی را به همراه دو پسرش، ادریس و مسعود بارزانی پناه داد و آنان در کرج ساکن شدند، از همین رو از زمان‌های گذشته این‌ افراد مزدور آمریکا بودند.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه بعد از مرگ ملا مصطفی بارزانی، فرزندان وی هم از کشور خارج شدند و در چارچوب انقلاب اسلامی در داخل مملکت نماندند، ابراز کرد: حال مزدوری مسعود بارزانی و تبار بارزانی به‌عنوان سرسپردگی آمریکا به حدی رسیده است که نقش دوم صهیونیستی را در منطقه ایجاد می‌کند که به‌عنوان تأسیس اسرائیل دوم، نوکر و سرسپرده آمریکا شود.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه مخالفت آمریکا با برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق، یک حرکت تاکتیکی است، تصریح کرد: مخالفت آمریکا با مسئله تجزیه کردستان، شیطنت است چون اگر مخالفت نکند، نفوذ آمریکا در عراق از بین می‌رود و این افراد به دنبال حفظ نفوذ خود در عراق هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ما در مقابل دشمن استکباری با تمام قدرت ایستاده‌ایم، عنوان کرد: تشییع‌ جنازه باعظمت و بااهمیت از یک سر و جان داده در راه خدا حرکتی بی‎‌نظیر در کشور بود که از اول پیروزی انقلاب تا الآن در کشور غیر از تشییع امام بزرگوار، تشیعی با این عظمت صورت نگرفته بود.
ذائقه مردم؛ ذائقه انقلاب و شهادت
امام جمعه مشهد در رابطه با سخنان رسانه‌های غربی نسبت به عظمت تشییع پیکر شهید حججی، گفت: واشنگتن‌پست که یک رسانه آمریکایی است رسماً اعلام کرد که رزمنده ایرانی مانند یک نماد تشییع شد، که این امر نشان می‌دهد حتی جریان‌های استکباری متحیر شده‌اند.
وی افزود: علی‌رغم اینکه عده‌ای می‌گویند مردم ذائقه دینی و انقلابی خود را از دست داده‌اند و دنبال خوش‌گذرانی، شهوت و ... هستند اما حضور مردم در تشیع شهید حججی این نکته را ثابت کرد که هنوز ذائقه مردم در کشور، انقلاب و شهادت است.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در تشییع شهید حججی، تشریح کرد: رهبر معظم انقلاب در کنار پیکر مطهر این شهید، به بازماندگان وی فرمودند: «هیچ کار خداوند بدون حکمت نیست، اخلاص، نیت پاک و به‌موقع حرکت کردن این جوان و نیاز جامعه به این‌گونه شهادت، باعث شد که خداوند نام شهید شما را بلند کند»؛ این عنوان نیاز جامعه به این‌گونه شهادت، جامعه چه نیازی به این‌گونه شهادت داشت؟
امام جمعه مشهد بیان کرد: نیاز جامعه این بود که به تمام دنیا اعلام شود هنوز در داخل جامعه و کشور ذائقه شهادت و انقلاب از بین نرفته است؛ برخلاف اینکه عده‌ای تحلیل می‌کنند که سفره دین و انقلاب جمع شده است، افرادی که این‌گونه می‌اندیشند، هنوز نسبت به جامعه و مردم شناخت ندارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که تشییع‌ شهید حججی نشان داد هنوز ذائقه مردم، انقلاب و شهادت است، تصریح کرد: تشییع‌جنازه‌ای که از این شهید انجام شد ثابت کرد این جامعه ذائقه انقلاب و شهادت دارد که این تجلیل، احترام و گرایش شهادت‌طلبی مردم باعث شد که حتی رسانه دشمن ما و استکبار جهانی بگوید این مسئله، تشییع یک نماد بود نه تشییع یک جنازه شهید.
captcha