حال و هوای کربلا در روز عاشورا
کد خبر: 3647965
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵

حال و هوای کربلا در روز عاشورا

گروه بین‌الملل: کربلا هم اکنون شاهد سوگواری شیعیانی است که در عزای سید و سالار شهیدان به ماتم نشسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، میلیون ها تن از عزاداران حسینی(ع) از کشورهای عراق، ایران، افغانستان، هند، پاکستان، آذربایجان و دیگر کشورهای عربی با حضور در حرم سیدالشهدا ابا عبدالله الحسین(ع) سالروز شهادت غریبانه سبط پیامبر(ص) و یاران باوفایش را به سوگ نشستند.
براساس آمار اعلام شده حدود سه میلیون زائر در مراسم ظهر عاشورای امسال در کربلای معلی حضور یافته‌اند.

مقتل خوانی در حرم های ائمه اطهار(ع)
از صبح روز یکشنبه مقتل خوانان در حرم های مطهر ائمه اطهار در کربلا، نجف اشرف، کاظمین، سامرا و همچنین مکان‌های مقدس شیعی در کوفه حاضر شده و با خواندن مقتل حوادث روز عاشورا و شهادت اهل بیت پیامبر(ص) را برای عزاداران به تصویر کشیدند.


آغاز مراسم «رکضة طویریج»
مراسم آیینی و حماسی رکضة طویریج ظهر امروز پس از اقامه نماز ظهر آغاز شد. در این مراسم عزاداران پس از خواندن مقتل هروله کنان به سمت حرم امام حسین(ع) کردند.

حضور دسته‌های عزاداری در بین الحرمین
حضور دسته‌های عزاداری که از روز گذشته راهی حرم حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) شده‎اند از تصاویری است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
دسته عزاداری اساتید و طلاب علوم دینی با ورود به صحن و سرای حضرت عباس(ع) وارد بین الحرمین شده و با سردادن نوحه وارد صحن امام حسین(ع) شدند.
علما و طلاب حوزه‌های علمیه ضمن تجدید بیعت با امام حسین(ع) بر ادامه دادن راه این امام همام که با خون خود ترسیم کردند، پیمان بستند.
captcha