حضرت زینب(س)؛ تجلی و آینه تمام‌نمای فضیلت‌های انسانی
کد خبر: 3649564
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰
تیموری مطرح کرد:

حضرت زینب(س)؛ تجلی و آینه تمام‌نمای فضیلت‌های انسانی

گروه فرهنگی: یک پژوهشگر و محقق دینی لرستان حرت زینب(س) را تجلی و آینه تمام‌نمای فضیلت‌های انسانی دانست و گفت: خطبه‌های حضرت زینب(س)، باب ورود معرفت و شناخت امامت را گشود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام رمضان تیموری، پژوهشگر و محقق دینی، پنج‌شنبه، 13 مهرماه در همایش «زینبیون» که با حضور بانوان شاغل در سازمان جهاد کشاورزی لرستان در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، در خصوص نقش‌آفرینی حضرت زینب‌کبری(س) در واقعه کربلا، گفت: خطبه‌های حضرت زینب(س)، باب ورود معرفت و شناخت امامت را گشود.
وی ساختار ذهنی و شخصیتی افراد را به چهار گروه تقسیم کرد و افزود: گروه اول افرادی بودند که در ابتدای عمر انسان‌های بافضیلت و دارای صفات نیکو بوده، اما در پایان عمر از معارف الهی منحرف می‌شوند.
تیموری اضافه کرد: گروه دوم کسانی هستند که در ابتدای عمرشان انسان‌های خوبی نبوده و از معرفت و معارف الهی دور بودند اما در اواخر عمرشان تبدیل به انسان‌های بافضیلت، آگاه و با معارف الهی شدند.
این کارشناس مذهبی با بیان این‌که گروه سوم گروهی بوده که در ابتدا و انتهای عمرشان، انسان‌های بی‌فضیلت و منحرفی بودند، بیان کرد: گروه آخر، افرادی تاریخ‌ساز و نماد عقل و معارف الهی هستند.
این نویسنده و محقق دینی تصریح کرد: این دسته از انسان‌ها تنها معصومین و پیامبران هستند که پاکی و فضیلت ازصفات ذاتی آنها تلقی می‌شود و یکی‌از این شخصیت‌های تاریخ‌ساز، حضرت زینب(س) بوده که تجلی و آینه تمام‌نمای فضیلت‌های انسانی است.
وی به دیگر ویژگی‌های بارز حضرت زینب(س) اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) باب ورود معرفت و شناخت امامت را در اجتماع گشود.
captcha