رشوه و کم‌کاری؛ مهم‌ترین موانع کمال
کد خبر: 3649566
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

رشوه و کم‌کاری؛ مهم‌ترین موانع کمال

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان رشوه و کم‌کاری را مهم‌ترین موانع کمال ذکر کرد و گفت: پیامبران وظیفه تقویت انگیزه حرکت و رشد و از بین بردن مانع‌های رشد را بر عهده داشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد پنج‌شنبه، 13 مهرماه در جلسه مشترک شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی  با اشاره به حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در لرستان، گفت: امیدواریم حضور آن‌ها در استان منشا خیر و برکت شود‌.
وی با بیان این‌که خداوند انسان‌ها را به‌عنوان خلیفه خود در زمین آفرید تا انسان‌ها خدایی شوند، افزود: اگر خداوند جامع کمالات باشد پس در نتیجه انسان نیز به‌سوی کمالات حرکت می‌کند و به رشد و تعالی می‌رسد تا تمام خوبی‌های در انسان‌ها ایجاد شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: خداوند متعال برای این‌که انسان‌ها به رشد و سعادت دست یابند، اسباب و زمینه آن‌را فراهم کرده است‌.
عوامل و موانع رشد انسان‌ها
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به عوامل رشد انسان‌ها، تصریح کرد: اولین عامل رشد انسان‌ها عقل و خرد بوده و این در حالی‌است که عقل عامل برنامه‌‌ریزی و مقررات رشد را ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: پیامبران و رسولان خدا نیز عامل دیگر رشد هستند و آن‌ها وظیفه تقویت انگیزه حرکت و رشد و از بین بردن مانع‌های رشد داشتند.
آیت‌الله میرعمادی، رشوه و کم‌کاری را از جمله موانع رشد برشمرد و عنوان کرد: پیامبران ایمان و تقوا را در دل انسان‌ها ایجاد کردند و عوامل مانع رشد را از میان برداشتند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که حضور و جمع کمیسیون برنامه و بودجه نقش مؤثری در رشد و توسعه جامعه دارد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند که برای تحقق آن در قدم اول باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که لرستان نیروی انسانی و سرمایه خدادادی فراوان و خوبی دارد، تاکید کرد: اگر از این ظرفیت‌ها استفاده شود، منطقه لرستان می‌تواند به یک منطقه اقتصادی و صنعتی مبدل شود.
captcha