دارالقرآن کریم برای اولین بار در سروآباد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3649578
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳

دارالقرآن کریم برای اولین بار در سروآباد راه‌اندازی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از تأسیس دارالقرآن در این سروآباد خبر داد و گفت: در زمینه تشکیل کانون‌های فرهنگی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی ظرفیت برای هر نوع حمایتی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 13 مهرماه در جلسه تودیع و معارفه رییس تبلیغات اسلامی سروآباد که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان سروآباد از سال ۹۴ کار خود را آغاز کرده است و اعتبار تاسیس آن نیز از محل سفر تاریخی مقام معظم رهبری تامین شده است.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات سفر رهبری به کردستان حدود ۲۰ میلیارد تومان در حوزه سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگی و مسائل قرآنی تخصیص پیدا کرد، افزود: تقریبا در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان تبلیغات اسلامی مجتمع فرهنگی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: تجهیزاتی که امروز در مجتمع‌های تبلیغات استان وجود دارد در کمترین جایی و حتی مرکز کشور دیده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خیلی از استان‌های مطرح که در حوزه فرهنگی حرف برای گفتن دارند از تجهیزاتی که ما در استان داریم را ندارند، عنوان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام راحل و توجه و لطف مقام معظم رهبری امکانات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی و تبلیغات اسلامی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: مردم فرهنگی کردستان باید قدردان این امکانات باشند و مسوولان نیز از این ظرفیت در راستای خدمت گذاری هرچه بیشتر به مردم استفاده بهینه را داشته باشند.

وی عنوان کرد: مردم کردستان مردمی قدرشناس هستند و اگر مسوولی صادقانه به آنها خدمت کند و شفاف باشد، حتما قدردانی می‌کنند و این را مسوولان به خوبی درک کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان به برنامه‌ها از جمله همایش‌های مختلف توسط تبلیغات اسلامی سروآباد اشاره و بیان کرد: این شهرستان یک قابلیت‌های خوبی در بحث توسعه فعالیت‌های قرآنی دارد و این مهم در اولویت برنامه‌های تبلیغات اسلامی قرار داده است.

وی با بیان اینکه از تمام برنامه‌هایی که در حوزه توسعه کارهای قرآنی در شهرستان انجام شود حمایت می‌کنیم، عنوان کرد: در زمینه تشکیل کانون‌های فرهنگی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی ظرفیت برای هر نوع حمایتی را در این شهرستان داریم.

حجت‌الاسلام کرمی از تاسیس دارالقرآن در این شهرستان خبر داد و گفت: بسترهای لازم برای ایجاد دارالقرآن در این شهرستان فراهم شده است این کار در مریوان در حال انجام است.

وی بیان کرد: فرماندار مریوان برای این بحث یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تاسیس دارالقرآن در مریوان تخصیص داده که مجری طرح نیز سازمان تبلیغات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه یک دارالقرآن عظیم در حال حاضر در سقز داریم، افزود: دارالقرآن که قرار است در مریوان ایجاد شود حرکت بزرگ و فرهنگی در حوزه فعالیت‌های قرآنی است.

وی یادآور شد: ایجاد دارالقرآن در شهرستان سروآباد با کمک مسئولان سروآباد در دستور کار تبلیغات اسلامی است و انشالله در کمترین بازه زمانی شاهد احداث این دارالقران در این شهرستان باشیم.

captcha