جلوگیری از بروز بحران، نیازمند مدیریت در بخش مصرف است
کد خبر: 3650036
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

جلوگیری از بروز بحران، نیازمند مدیریت در بخش مصرف است

گروه اجتماعی: مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با عنوان اینکه با بهره‌برداری بیش از حد از منابع آبی و کمتر شدن نزولات جوی پوشش گیاهی کاهش و در نتیجه انتشار ریز‌گرد‌ها و سیل گسترش می‌یابد، گفت: شرایط اقلیمی و مدیریت عوامل انسانی از عناصر تأثیرگذار بر منابع‌ طبیعی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از ایسنا، خلیل آقاجانلو، اظهار کرد: افزایش بارندگی سبب ایجاد پوشش گیاهی غنی‌تر می‌شود و کاهش نزولات جوی پوشش گیاهی را تضعیف می‌کند که اگر بهره‌برداری نامناسب نیز به کمبود آب اضافه شود، این موضوع شرایط سختی را بر طبیعت حاکم می‌کند.
وی تصریح کرد: جلوگیری از بروز بحران نیازمند این است که بخش مصرف را مدیریت کنیم که در این راستا تولید آب با استفاده از عملیات آبخیزداری در دستور کار قرار دارد تا آب‌هایی که در اثر بارش و سیلاب از دسترس خارج می‌شوند را مدیریت کنیم، در نتیجه ضروری است تا اجرای این پروژه‌ها دراستان در دستور کار قرار گیرد.
این مسئول با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های مربوط به آبخوان‌داری و آبخیرداری در استان با توجه به شرایط کم‌آبی و خشکسالی حاکم تاکید کرد: انتظار می‌رود اعتبارات لازم برای این مقوله تخصیص یابد.
captcha