اخلاص در تلاوت؛ آرزوی نماینده ایران در مسابقات مالزی
کد خبر: 3650757
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

اخلاص در تلاوت؛ آرزوی نماینده ایران در مسابقات مالزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مختار دهقان، نماینده ایران در مسابقات قرآن مالزی در آخرین پست اینستاگرامی خود فیلمی از تلاوت خود را بارگذاری و به نکاتی در مورد تلاوت حسی همراه با اخلاص و راز ماندگاری این تلاوت‌ها اشاره کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مختار دهقان، نماینده ایران در مسابقات قرآن پیش‌رو در کشور مالزی و قاری و مؤذن حرم مطهر رضوی در آخرین پست اینستاگرامی خود به نکاتی در مورد تلاوت حسی همراه با اخلاص اشاره کرده است و بخشی از تلاوت خود را که مربوط به دو سال قبل بوده را بارگذاری کرده است.
آخرین پست اینستاگرامی مختار دهقان
در این پست نوشته شده است: «شده بعضی وقتا هم خسته هستید هم صداتون اصلا آماده نیست اما دلتون هوای جلسه میکنه؟ از قضا تلاوتی می کنید که اصلا توقعش رو ندارید و میشه جزو تلاوت‌های به یادموندنی.
بنظرم علتش میتونه این باشه که اخلاص این تلاوتا بیشتره و جنبه ی خودنماییش کمتر میشه و راحت‌تر به دل میشینه. اما حس تا دلتون بخواد توش پیدا میشه.
تلاوت یعنی این
یعنی طوری بخونی که دلها رو بلرزونی و مستمع رو به فکر فرو ببری
حالا اگه اگه دو تا فالش هم داشتی اشکالی نداره.
نه اینکه اینقد تلاوتت جنبه ی هنری پیدا کنه که کسی توجهش به آیات الهی جلب نشه و بیشتر همه  محو تحریرهات یا ترکیبات لحنیت بشن.
به شخصه فک میکنم تلاوتهای ما بیشتر داره به سمت نوع دوم گرایش پیدا میکنه و دنبال اینیم که یه آهنگ یا ملودی رو بیاریم که تا الان هیچکس نیاورده یا تحریری بزنیم که هیچکس نزده و متاسفانه بعضا شاهد اینیم که موسیقی های غیر قرآنی وارد تلاوتامون میشه
خودم تلاوتهای مرحوم منشاوی و مرحوم عبدالباسط رو از تمامی تلاوتهای دیگه ازین جهت  سر میدونم
بعیده شما تلاوتی از منشاوی رو بشنوید و اشک از چشمتون جاری نشه با اینکه 90 درصد ملودیهای منشاوی تو کل تلاوتاش تکراریه.

امیدوارم روزی بتونم اینطور قرآن بخونم».
آخرین پست اینستاگرامی مختار دهقان
captcha