وجود 500 مدرسه بدسازه در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3650786
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

وجود 500 مدرسه بدسازه در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی: نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 500 مدرسه در استان سیستان و بلوچستان با شرایط بد‌سازه چون کپری، سنگی، خشت و گِلی وجود دارد که شرایط تحصیل را برای دانش‌آموزان منطقه مشکل کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌نقل از جام جم آنلاین، حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: حدود 500 مدرسه در استان سیستان و بلوچستان با شرایط بد سازه چون کپری، سنگی، خشت و گِلی وجود دارد که شرایط تحصیل را برای دانش‌آموزان منطقه مشکل کرده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به رشد بالای جمعیت دانش‌آموزی، روند آموزش در مدارس فرسوده با مشکل مواجه شده و دیگر این مدارس جوابگوی مردم منطقه نیست.
وی در خصوص ایمنی مدارس با شروع شدن فصل سرما گفت: مدرسه‌ها به عنوان خانه دوم دانش‌آموزان امنیت لازم برای اطمینان خانواده‌ها را ندارند و همین مساله باعث می‌شود همواره نگرانی‌هایی برای سلامت فرزندان در مدرسه وجود داشته باشد.
شهریاری ادامه داد: وجود مدارس کپری، سنگی، خشت و گِلی در مناطق محروم ایران، یکی از موضوعاتی است که سال‌ها مسئولان آموزش‌ و پرورش این مناطق و کارشناسان آموزشی درباره آن هشدار می‌دهند؛ موضوعی که بعد از کشته‌شدن معلم اهل خاش، که بیشترین تعداد این مدارس را دارد، باعث شد دوباره با جدیت بیشتری مطرح شود.
نماینده مردم زاهدان در خصوص شروع فصل سرما و نبود بخاری‌های ایمن، اظهار کرد: بنا به برآوردهای انجام شده، برای جمع آوری بخاری‌های نفتی و استانداردسازی تجهیزات گرمایشی این کلاس‌ها، بودجه‌ زیادی مورد نیاز است؛ با توجه به لایحه‌‌ بودجه‌ مجلس هفتم و هشتم و با مصوبه مجلس برای ایمنی بخاری‌های استاندارد و گاز رسانی به مناطق، امیدوارم دیگر با خطر آتش‌سوزی و سوانح دلخراشی هم‌چون حادثه روستای شین‌آبادِ پیرانشهر، روبه‌رو نشویم.
captcha