همکاری۴۵۰ هزار دانش آموز و معلم خراسان رضوی در قالب همیار و فرهنگ یار پلیس با نیروی انتظامی
کد خبر: 3650900
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

همکاری۴۵۰ هزار دانش آموز و معلم خراسان رضوی در قالب همیار و فرهنگ یار پلیس با نیروی انتظامی

گروه سیاست و اقتصاد: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در همایش همیاران پلیس که با حضور دانش آموزان و فرهنگیان همیار و فرهنگیار پلیس برگزار شد؛ حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در این همایش گفت: 450  هزار دانش آموز و معلم استان خراسان رضوی در قالب همیار پلیس و فرهنگیار پلیس با نیروی انتظامی همکاری می کنند و  این تعداد تا پایان سال تحصیلی به 900 هزار نفر خواهد رسید.
وی اظهار داشت:  در راستای ایجاد  وتقویت نظم و امنیت، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در چندین محور با یکدیگر همکاری دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: یکی از حوزه های همکاری، حمل و نقل دانش آموزان در قالب سرویس های دانش آموزی است که در بهترین شکل و با نظم در حال انجام است
حسینی تصریح کرد: طرح گذربان مدرسه در راستای کمک به دانش آموزان در سوار شدن به سرویس ها و همچنین عبور از خیابان ها نیز از دیگر موارد همکاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی است.
وی با بیان اینکه همیاران پلیس داوطلبانی هستند که با قوانین آشنایی دارند و به شهروندان دیگر هشدار می‌دهند، افزود:  این طرح برای ارتقای فرهنگ ترافیک و اجرای قانون و جلوگیری از تخلفات با همکاری دانش آموزان صورت می‌گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: مهمترین عامل بهبود حمل و نقل و امنیت، فرهنگ ترافیک است و هرگونه تغییر در فرهنگ ترافیک را می توان با کمک دانش آموزان به سرانجام رساند.
حسینی تصریح کرد: 120 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی به عنوان همیار پلیس، 139 هزار دانش آموز مقطع متوسطه اول به عنوان پلیس یار نوجوان و 132 هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم استان به عنوان پلیس یار جوان با نیروی انتظامی همکاری دارند.
وی در ادامه با اشاره به طرح فرهنگیار پلیس گفت: استفاده از توان نهادهای فرهنگ‌ساز و بویژه معلمان در کاهش مشکلات ترافیک، کشته‌ها و تصادفات تاثیرگذار است و در همین راستا معلمان در قالب طرح فرهنگیار پلیس به کمک نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی آمده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: بیش از 58 هزار فرهنگی استان در قالب طرح فرهنگیار پلیس با نیروی انتظامی همکاری دارند.
حسینی در پایان گفت: بهترین راهبرد ارتقای امنیت تکیه بر ظرفیت های مردم و امنیت مردم پایه است و دانش آموزان و معلمان  مهمترین ارکان ایجاد امنیت مردم پایه هستند.
captcha