فراخوان چهارمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی منتشر شد
کد خبر: 3651132
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
به‌همت اداره‌کل ارشاد زنجان؛

فراخوان چهارمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی منتشر شد

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: فراخوان چهارمین جشنواره ملی «حضرت زینب(س)؛ شکوه شکیبایی» در زنجان منتشر شد.

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب(س) چهارمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی را برگزار می ‌کند.

وی افزود: بهترین جلوه‌گاه برای شناخت شخصیت وجودی حضرت زینب سلام‌الله علیها همان سفر تاریخی کربلا و مطالعه واقعه عاشورا و چگونگی برخورد با ستمگران زمان است و ایشان و در همه جا یاری مهربان و دلسوز برای رهبر عالیقدر این قیام و نهضت مقدس یعنی اباعبدالله الحسین (ع) بود و چون عصر عاشورا شد و آن حجت الهی به شهادت رسید، سهم عمده و بار تازه‌ای به دوش این بانوی فداکار نهاده شد که چون کوهی استوار در برابر دشمنان منحرف ایستاد.

مقدم با اشاره به اینکه تجلی و نقش بسیار مهم حضرت زینب(س) به گونه‌ای است که اکنون پس از قرن‌ها باز هم شکوه خاصی دارد، تصریح کرد: چهارمین جشنواره شکوه شکیبایی همزمان با میلاد آن بزرگ بانوی کربلا؛ همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری (س)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب (س) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار از اهداف برگزاری این جشنواره هستند.

مقدم تاکید کرد: برگزاری جشنواره پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب (س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن با محورهای ابعاد شخصیتی و رفتاری حضرت زینب (س)، جنبه‌های عرفانی حضرت زینب (س)، نقش و جایگاه اجتماعی حضرت زینب (س)، نگاه زیباشناختی حضرت زینب (س)، بصیرت،شجاعت و ظلم‌ستیزی حضرت زینب (س)، مدیریت جهادی و مسئولیت‌پذیری حضرت زینب (س) از جمله محورهای این جشنواره هستند.

وی با اشاره به موضوعات جشنواره تصریح کرد: چهارمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی در 2 بخش فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که در بخش فرهنگی با محورهای شعر، داستان دلنوشته(فارسی و ترکی) خواهد بود.

مقدم تاکید کرد: شیوه نگارش آثار در فایل word 2007 با فونت میترا 14 با فاصله یک سانتی‌متر از طریق پست الکترونیکی ارسال شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد، گفت: ارسال آثار ادبی در 5 بخش شعر نو، شعر کلاسیک، داستان کوتاه، داستان بلند، دلنوشته به جشنواره آزاد است و شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر ۳ اثر به دبیرخانه ارسال کنند.

وی افزود: داوری جشنواره توسط استادان مجرب و متعهد مجزا انجام خواهد شد. دبیرخانه جشنواره با توجه به حجم و نوع آثار رسیده از طریق هیئت داوری تعدادی از آثار را انتخاب و از صاحبان اثر جهت حضور و قرائت شعر، داستان و دلنوشته در جشنواره دعوت به عمل خواهد آورد.

مقدم با اشاره به بخش هنری این جشنواره تصریح کرد: هر هنرمند می تواند حد اکثر 3 اثر در رشته نقاشی و خط به دبیر خانه ارسال کند که ارسال آثار از طریق پست الکترونیک جشنواره و یا در قالب لوح فشرده به آدرس دبیرخانه جشنواره به همراه مشخصات کامل شناسنامه‌ای و نشانی کامل پستی و یک قطعه عکس 3 در 4 امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: آثار ارسالی می‌بایست با فرمت jpy با وضوحdpi300 و اندازه تقریبیcm10x1 باشد و آثاری که فاقد کیفیت دیجیتالی باشد در مرحله نخست بررسی نخواهد شد و در صورت تأیید آثار ارسالی از شرکت‌کننده جهت حضور در مرحله دوم دعوت بعمل خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به شرایط مرحله حضوری، تاکید کرد: تکنیک خلق اثر در رشته نقاشی خط آزاد است و به هنر مندانی که آثارشان به مرحله دوّم (حضوری) راه یابد گواهی شرکت اعطاء خواهد شد که در مرحله عملی تهیه ابزار کار به عهده شرکت‌کننده است.

مقدم گفت: مهلت ارسال آثار تا5 دی ماه 96 است و نشانی دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی به آدرس زنجان، میدان استقلال، ساختمان مرکزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، دبیرخانه دائمی جشنواره ملی حضرت زینب(س) «شکوه شکیبایی» و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 02433566147 تماس داشته باشند.
captcha