«ایران شگفت‌انگیز؛ زیبایی هندسه اسلامی» در اسپانیا
کد خبر: 3651517
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
در قالب نمایشگاه گشایش یافت؛

«ایران شگفت‌انگیز؛ زیبایی هندسه اسلامی» در اسپانیا

گروه بین‌الملل: نمایشگاه عکس «ایران شگفت‌انگیز؛ زیبایی هندسه اسلامی» به همت رایزنی فرهنگی‌ كشورمان در گالری دانشگاه آلمریا، واقع در جنوب شرقی‌ اسپانیا گشایش یافت.

«ایران شگفت‌انگیز؛ زیبایی هندسه اسلامی» در اسپانیابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه آلمریا برگزار شد، علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی‌ كشورمان، به بیان توضیحاتی‌ در خصوص وضعیت جغرافیایی و اماکن دیدنی‌ ایران پرداخت و با اشاره به پیشینه تاریخی ایران، گفت: عکس‌های موجود در این گالری، نمونه‌ها و تصاویر کوچک از معماری پایدار ایرانی هستند که نمونه‌هایش را در اسپانیا به واسطه حضور اسلام می‌‌بینیم.
 
اسماعیلی همچنین با اشاره به این عکس‌ها که اثری از خوسه ماریا سیمون، مهندس معمار اسپانیایی در سفرش به ایران است، افزود: آقای سیمون بیش از 5 هزار عکس داشت و عمده عکس‌های وی در حوزه معماری ایران و اسلامی بود، حال حدس بزنید که چطور از بین 5 هزار عکس خوب می‌‌شود 42 عکس را انتخاب کرد.
 
رایزن فرهنگی كشورمان ضمن دعوت از شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه برای سفر به ایران، اعلام كرد: ایران کشوری است که همزمان دارای چهار فصل بوده و جزء 10 کشور برتر جهان به دلیل آثار برجسته دیدنی‌ و تاریخی به شمار می‌رود.

اسماعیلی سپس با اشاره به اینکه براساس کاوش‌های‌ صورت گرفته، سابقه معماری در ایران به بیش از 7 هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد، گفت: در طول این مدت آثار بسیار باشکوهی از معماری ایران را می‌‌توان مشاهده کرد.

وی افزود: این معماری به خاطر ویژگی‌‌های خاصی‌ که دارد، در جهان بسیار برجسته است. توجه به فضا، محیط طبیعت، ویژگی‌های اقلیمی هر مکان و همچنین مهندسی‌ و معماری و توجه به هنر جدید، از ویژگی‌‌های معماری ایران است.
 
کارملو رودریگز توره بلانکا، رییس دانشگاه آلمریا نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه در سخنان کوتاهی، ضمن تشکر از همکاری‌های رایزنی فرهنگی‌ ایران و خرسندی از برگزاری این نمایشگاه، اعلام كرد: این دانشگاه آماده است تا برنامه‌های مختلف هنری را با کشوری همانند ایران برپا کند که سابقه بسیار طولانی و تاریخی، دارد./
«ایران شگفت‌انگیز؛ زیبایی هندسه اسلامی» در اسپانیا
captcha