نمایشگاه استانی «من از کودکی عاشقت بوده‌ام» در سمنان برپا شد
کد خبر: 3651701
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

نمایشگاه استانی «من از کودکی عاشقت بوده‌ام» در سمنان برپا شد

گروه فرهنگی: مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان اظهار کرد: با نگاه به آیین‌های دینی و مذهبی ماه محرم همزمان با سراسر کشور از روز 15 مهر با برپایی نمایشگاه استانی «من از کودکی عاشقت بوده‌ام» و با محتوای عاشورایی و تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) در مجتمع فرهنگی‌-هنری کانون پرورش فکری سمنان در سطح استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، مهدی جمال، مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان عصر روز گذشته 18 مهر در مراسم  افتتاح کتابخانه سیار روستایی سرخه، گفت: این کتابخانه سیار خودرویی است با200 عنوان و نزدیک به 700 جلد کتاب که فعالیت خود را آغاز کرده و مانند سایر کتابخانه‌های کانون با تازه‌های کتاب تجهیز شده و چندین روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 وی با بیان اینکه روستاهای خیرآباد، مؤمن‌آباد، لاسجرد، افتر و عَلاء می‌توانند از خدمات این کتابخانه سیار بهره‌مند شوند اضافه کرد: ترویج فرهنگ مطالعه در بین نونهالان و به خصوص در مناطق محروم یکی از اهداف کانون پرورش فکری استان سمنان است.
 جمال برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی را از مهمترین هدف راه‌اندازی این کتابخانه عنوان کرد و افزود: این کتابخانه در راستای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه شهر، روستایی و محروم سرخه که امکان استفاده از کتابخانه‌های ثابت را ندارند، دایر شده است و مربی کتابخانه سیار با یک دستگاه خودرو و کتاب‌های کانون پرورش فکری به مناطق روستایی می‌رود تا با ارائه فعالیت‌های متنوعی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، اجرای بازی و ...، شادی را به کودکان مناطق روستایی هدیه کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه در راستای شعار «هر کودک، نشانیِ خداست» با رویکرد آموزه‌های عاشورایی و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و فعالان حوزه‌ی کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌-هنری کانون پرورش فکری سراسر استان سمنان اجرا می‌شود یادآور شد: هفته‌ ملی کودک فرصت مناسبی برای معطوف‌ کردن توجه مسئولان نسبت به مسائل و نیازهای این قشر از جامعه و تأثیر آن در پویایی و بالندگی فکر و اندیشه‌ آنها محسوب می شود لذا برنامه های متنوعی در این هفته از سوی این اداره کل اندیشیده شده است.
 وی از اجرای 76 عنوان ویژه برنامه هفته ملی کودک در این استان خبر داد و افزود: برنامه‌های این هفته‌ با نگاه به آیین‌های دینی و مذهبی ماه محرم همزمان با سراسر کشور از روز 15 مهر با گشایش نمایشگاه استانی «من از کودکی عاشقت بوده‌ام» با محتوای عاشورایی و تبیین فلسفه قیام امام حسین(علیه السلام) در مجتمع فرهنگی‌-هنری کانون پرورش فکری سمنان در سطح استان آغاز شد.
 جمال از کانون پرورش فکری به‌عنوان یک نهاد که به مناطق روستایی و عشایری نگاه ویژه‌ای دارد نام برد و افزود: کانون پرورش فکری در حال حاضر با چهار مرکز سیار روستایی و یک مرکز سیار شهری به جامعه هدف خود به کودکان محروم و نیازمند به آموزش خدمات ارائه می‌دهد.
 مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان افزود: همچنین در این هفته یک مرکز سیار دیگر به منظور پوشش خدمات‌دهی به کودکان و نوجوانان در شرق استان و در میامی راه‌اندازی می‌شود.
 جمال با بیان اینکه این مراکز سیار از 70درصد خدمات آموزشی مورد نیاز برخوردارند اظهار کرد: مراکز سیار کانون عمدتاً در روستاهای دورافتاده و محروم که دسترسی کودکان به خدمات آموزشی سخت‌تر است، انجام می‌شود.
 وی از انجام مکاتبات مکاتبه‌ای و ارسال پستی کتب مورد نیاز برای کودکان و نوجوانان استان در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور خبر داد و اضافه کرد: با برنامه‌ریزی که در کانون پرورش فکری انجام شده خدمات مکاتبه‌ای به کودکان روستایی و عشایری در پنج شهرستان شاهرود، دامغان، سمنان، سرخه و گرمسار افزایش می‌یابد.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با بیان اینکه 273 هزارو61 جلد کتاب با حدود 18 هزار عنوان کتاب در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان  وجود دارد اضافه کرد: در شش ماه اول نخست امسال 63 هزارو405 جلد کتاب به امانت برده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 15 درصدی را دارد.
منبع: خبرگزاری شبستان
captcha