7 هزار دانش‌آموز استان قزوین به راهیان نور اعزام می‌شوند
کد خبر: 3651713
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

7 هزار دانش‌آموز استان قزوین به راهیان نور اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی: مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین با اعلام اینکه نخستین اعزام کاروان اردوی راهیان نور دانش‌آموزان دختر استان قزوین هم‌زمان با سراسر کشور از 22 مهرماه به شمال غرب کشور آغاز می‌شود، گفت: بهترین برنامه تأثیرگذار برای دانش‌آموزان به‌عنوان نسلی که انقلاب و دفاع مقدس را از نزدیک درک نکرده‌اند برنامه اردوی راهیان نور است.

رضا ابراهیمی مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: نخستین اعزام کاروان اردوی راهیان نور دانش‌آموزان دختر استان قزوین هم‌زمان با سراسر کشور از 22 مهرماه به شمال غرب کشور آغاز می‌شود.

این مسئول افزود: در این اردو دانش‌آموزان دختر از مناطق عملیاتی استان کرمانشاه شامل بازی دراز، پادگان ابوذر و منطقه عملیاتی مرصاد همچنین باغ‌موزه دفاع مقدس همدان بازدید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال تعداد 7 هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان قزوین در اردوی راهیان نور شرکت خواهند کرد، گفت: در هر مرحله 160 دانش‌آموز پایه دهم که درس آمادگی دفاعی دارند، به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

ابراهیمی ادامه داد: در این اردو برنامه‌های متعدد فرهنگی و بصیرتی با حضور روحانیون و مبلغان و راویان دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

این مسئول اعلام کرد: همچنین در کنار آن، برنامه‌هایی چون مسابقات فرهنگی، پاسخ به سؤالات و شبهات، افتتاحیه، اختتامیه و رزمایش شبانه به عنوان جذاب‌ترین برنامه برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: مراسم بدرقه کشوری اردوی راهیان نور با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و مسئولان کشوری و دانش‌آموزانی از استان‌های هم‌جوار از جمله استان سمنان، قم، تهران و استان قزوین و دانش‌آموزان اعزامی از شهر آبیک در شهر کرج زادگاه شهید دانش‌آموز«حسین فهمیده» در روز 22 مهرماه برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین اهداف اردوی راهیان نور به عنوان عملیات بزرگ فرهنگی در کشور را چنین دانست: این اردو به عنوان نقطه جهاد و شهادت اهدافی چون آشنا شدن دانش‌آموزان با تاریخ انقلاب اسلامی و رشادت‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، زمینه‌سازی برای گفتگوی نسل‌های اول با نسل‌های چهارم انقلاب، استکبارستیزی، ایجاد همگرایی در میان دانش‌آموزان را دنبال می‌کند.

ابراهیمی در پایان بیان کرد: می توان با اطمینان اعلام کرد بهترین برنامه تأثیرگذار برای دانش‌آموزان به عنوان نسلی که انقلاب و دفاع مقدس را از نزدیک درک نکرده‌اند برنامه اردوی راهیان نور است.

captcha