گزینش قاریان و حافظان بصره برای مسابقات نخبگان قرآنی
کد خبر: 3651856
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

گزینش قاریان و حافظان بصره برای مسابقات نخبگان قرآنی

گروه بین‌الملل: رقابت‌های انتخابی قاریان و حافظان استان بصره به منظور شرکت در دهمین دوره مسابقه ملی نخبگان قرآن عراق به همت مرکز ملی علوم قرآن وابسته به اداره اوقاف شیعیان این کشور در بغداد برگزار شد.

گزینش قاریان و حافظان بصره برای مسابقات نخبگان قرآنیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی قاف، این مسابقات در دو بخش حفظ و قرائت قرآن و با هدف انتخاب نمایندگان استان بصره به منظور حضور در دهمین دوره مسابقه ملی نخبگان عراق برگزار شد.
 
رقابت قراء و حفاظ استان بصره روز گذشته(هجدهم مهرماه) با همکاری اتحادیه قرآنیان بصره در سالن اجتماعات اداره اوقاف شیعیان در بغداد برگزار شد و قاریان و حافظانی از مؤسسات قرآنی استان بصره، اساتید و بزرگان قرآنی در این مراسم حضور داشتند. 

«عامر ذنون حمد» از اساتید قرآنی عراق ریاست کمیته داوران را برعهده داشت و «سيد حكيم الشرع»، داور رشته وقف و ابتدا، «شيخ عدنان صالحي»، داور رشته حسن حفظ، «صباح علوان»، داور صوت و لحن و «اياد كعبي»، داور رشته تجويد این مسابقات بود.

در پایان این مسابقات، «سید حیدر عدنان الموسوی» از انجمن قرآنی «الامام المنتظر» بصره و «سیدعلی عقیل البطاط» از دارالقرآن شهر «القرنه» این استان به‌عنوان نفرات برتر بخش تلاوت و حفظ کل قرآن معرفی شدند.

این افراد در مرحله نهایی دهمین دوره مسابقات ملی قرآن عراق که طی ماه‌های آینده در بغداد برگزار می‌شود، به‌عنوان نمایندگان استان بصره حضور خواهند داشت.

یادآور می‌شود، نفرات برتر مسابقات ملی نخبگان عراق به‌ عنوان نمایندگان این کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن به کشورهای مختلف جهان اعزام می‌شوند./
captcha