کاهش 6 درصدی طلاق در همدان
کد خبر: 3651882
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱

کاهش 6 درصدی طلاق در همدان

گروه اجتماعی: معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان کاهش 6.2 درصدی طلاق در استان را مرهون ارائه آموزش مهارت‌های زندگی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، محمدابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان، چهارشنبه، 19 مهر ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: از 600 پرونده طلاق تشکیل شده در سال 95 بیش از 100 مورد را مشروط و منجر به سازش شده است.
وی افزود: در 6 ماهه نخست امسال از 260 پرونده طلاق ارجاع شده به دادگستری تاکنون 60 پرونده منجر به سازش شده است.
الهی تبار اضافه کرد: با افزایش مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در زمینه صیانت از خانواده در سال 94 از 450 پرونده ارجاع شده برای طلاق 150 مورد منجر به سازش شده و 50 پرونده منتفی شده است.
وی کاهش 6.2 درصدی طلاق در استان را مرهون ارائه آموزش مهارت‌های زندگی دانست و گفت: با همکاری آموزش و پرورش کلاس ‎ های مهارت زندگی برای دختران مقطع دبیرستانی آغاز شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به همکاری معاونت پیشگیری از جرم دادگستری و جهاددانشگاهی استان در زمینه آموزش‌های پیش از ازدواج گفت: در دفاتر ثبت ازدواج آموزش‌های 8 ساعته مهارت زندگی و ارائه گواهی آن الزامی شده است.
وی عنوان کرد: در منشور فرهنگی استان مجموعه‌ای از ضرورت‌های اجتماعی و فرهنگی بیان شده است تا در مورد مقابله با دروغ و سایر مشکلات اخلاقی موجود در جامعه به تولید محتوا و ارائه به رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان پرداخته شود.
captcha