گسترش خدمات رسانی خادم یاران حرم رضوی، در کشور در دستور کار است
کد خبر: 3651981
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶

گسترش خدمات رسانی خادم یاران حرم رضوی، در کشور در دستور کار است

گروه اجتماعی: تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خدمت به امام رضا(ع) حتما به منزله حضور در حرم رضوی نیست، گفت: گسترش خدمات رسانی خادم یاران حرم رضوی، در کشور و کمک به مناطق محروم در دستور کار آستان قدس است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، عصر امروز در همایش خادم یاران رضوی خراسان شمالی در محل سالن گلشن بجنورد، با بیان اینکه خدمت به امام رضا(ع) منحصر به حضور در حرم و خدمات رسانی به زائران نیست، اظهار کرد: بانوان و آقایان در هر حرفه ای با نیت خدمت به امام می توانند عضو خادمیاران حرم شده و به محرومین خدمات رسانی کنند.
وی با بیان اینکه تربیت نفوس مستعده و خدمت به مردم سیره قطعی امامان شیعه است، ادامه داد: عشق به اهل بیت اهل سنت و شیعه نمی شناسد، امروز به نام امام رضا(ع) و به برکت وجود ایشان میلیون ها خدمت در ایران اسلامی ارائه می شود که باید هرچه بیشتر این خدمات در مناطق محروم توسعه یابد.
وی قید و اساس خادم یاری را دلدادگی به امام هشتم توصیف کرد و افزود: برای کسب رضای خداوند متعال کار کردن با دیگر کارها فرق دارد و بسیار ارزشمند است.
تولید آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه هرآنچه منتسب به خداوند باشد، قدسی می شود، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مقدس بوده و دلیل آن اتصال به قدوس است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: ارتباط ساختاری نظام اسلامی با وحی است و در راس این نظام، حاکمیتی قرار گرفته که مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی دارد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز با اجرای طرح خادم یاران حرم در سراسر کشور خدمات زیادی به مناطق محروم ارائه می شود، افزود: دلداگان اهل بیت(ع) با قصد قربت به عرصه آمده و هر یک در توان و تخصص خود در قالب خادمیاران حرم به مناطق محروم کمک کنند.
وی اضافه کرد: در قالب این طرح هر خادمیار چند روزی را نیز در مشهد به عنوان خادم حرم رضوی، خدمات رسانی می نماید.
تولیت آستان قدس رضوی خراسان شمالی را استانی فرهنگ مدار توصیف کرد و افزود: این منطقه باید خادمیاران فرهنگی، تبلیغی و درمانی تربیت کند تا مردم با بهره گیری از نام امام هشتم، خدمات دریافت نمایند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این همایش بنا به حدیث پیامبر اسلام، ایمان به خدا و نفع رساندن به مردم را دو ویژگی خواند که بهتر از آن برای انسان وجود ندارد.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: شخصی انسان پر برکت است که خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد و در نمونه بارز این انسان امام راحل(ره) بود که وجودش چون ابری بهاری برای همه ملت ایران برکت و خدمت بود.
وی با بیان اینکه وجود مقام معظم رهبری نیز با پیروی از امام به عنوان شاگرد برجسته ایشان سراسر رحمت و برکت است، گفت: خراسان شمالی استان محرومی بود که حضور رهبری نام آن ها را به دنیا شناساند و پیشرفت 20 ساله را تجربه کرد.
امام جمعه بجنورد در ادامه خادمیاری را امری پسندیده دانست و افزود: خادمیاران در هر کسوتی یکی دو ساعت از وقت خود را به خدمت خلق الله اختصاص دهند.
حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه خادمیار باید گفت و گو و رفتارش بوی امام رضا(ع) را بدهد، خاطرنشان کرد: حضور جماعت اهل سنت در میان خادمیاران نشان می دهد که محبت اهل بیت(ع)، حد و مرزی را نمی شناسد.
سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی نیز اظهار کرد: با همکاری عاشقان اهل بیت(ع) خدمات بسیاری از جمله توزیع هزار و 600 دفتر و کتاب، 18 هزار بسته غذایی به ارزش 18 میلیارد ریال، عیادت از 800 بیمار، برپایی همایش منتظران ظهور و حضور پزشکان خادمیار در مناطق زلزله زده، توزیع 6 هزار بسته غذای گرم در سه روز نخست زلزله و توزیع دو هزار بسته غذایی یک ماهه، ارائه شده است.
اکبرزاده توزیع پنج تن گوشت به همت آستان قدس، اطعام صد هزار محروم در ماه رمضان، بازدید و دلجویی از 87 جانباز بالای 70 درصد، کمک به گروه جهادی منتظران ظهور و خدمات رسانی به ارزش دو میلیارد تومان، جذب هزار خادمیار، تشرف 6 هزار و 500 زیارت اولی و خدمات آستان قدس به ارزش 106 میلیارد ریال در طول فعالیت در خراسان شمالی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.
captcha