پیش بینی استقرار 400 موکب اربعین در مرز شلمچه
کد خبر: 3652610
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲

پیش بینی استقرار 400 موکب اربعین در مرز شلمچه

گروه اجتماعی: مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خرمشهر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مراسم اربعین استقرار 400 موکب تاکنون در مرز شلمچه پیش‌بینی شده است که از این تعداد بیش از 360 موکب در مرز شلمچه مستقر شده‌اند.

مکی یازعی مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خرمشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مراسم اربعین سال جاری، استقرار 400 موکب تاکنون در مرز شلمچه پیش‌بینی شده است که تمام این مواکب شناسنامه‌دار هستند و از این تعداد بیش از 360 موکب در مرز شلمچه مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: از این 400 موکب حدود 30 تا 40 موکب در جاده‌های منتهی به مرز شلمچه مستقر می‌شوند و در اصطلاح مواکب بین راهی هستند. برای این 400 موکب در مجموع ارائه روزانه 100 هزار پرس در هر وعده غذایی در ایام اربعین برنامه‌ریزی شده است.

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خرمشهر با بیان اینکه در مراسم اربعین سال گذشته، 280 موکب در مرز شلمچه مستقر شده بودند، افزود: همچنان برای استقرار مواکب در مرز شلمچه، تقاضا وجود دارد و متقاضیان همچنان در حال ثبت‌نام هستند و هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد مواکب مستقر در این مرز نداریم.

یازعی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده،‌ ظرفیت اسکان 50 هزار نفر در مرز شلمچه در ایام اربعین فراهم شده است که در این راستا اردوگاه شهید باکری و تعدادی مرکز اسکان موقت در قالب چادر، برای اسکان زوار حسینی در این ایام آماده شده است.

وی اظهار کرد: استان‌های هرمزگان و بوشهر و تهران و همچنین شهرستان‌های حمیدیه، امیدیه، ایذه، هفتکل، ماهشهر، هندیجان، آبادان، و ... استان‌ها و شهرستان‌های معین خرمشهر در مراسم اربعین امسال هستند.

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خرمشهر در خصوص آبرسانی به مواکب مستقر در مرز شلمچه گفت: تاکنون 10 تانکر آبرسانی در موقعیت‌های مختلف مرز شلمچه مستقر شده‌اند. علاوه بر این برای امسال انشعاب آب برای مواکب تعریف شده و آبرسانی ثابتی را در این مرز شاهد خواهیم بود. همچنین نزدیک به 600 چشمه سرویس بهداشتی و 250 چشمه حمام در این مرز تاکنون پیش‌بینی شده است.

iqnakhouzestan@

captcha