مفاهیم قابل درک در تئاتر ارائه شود
کد خبر: 3652613
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
یک کارگردان تئاتر:

مفاهیم قابل درک در تئاتر ارائه شود

گروه فرهنگی: یک کارگردان تئاتر گفت: تئاتر از جمله هنرهای اثرگذار در انتقال مفاهیم است که برای رسیدن به این هدف باید مفاهیم برای مخاطبان قابل درک باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از ایسنا، حسین جزءجوادی، اظهار کرد: تئاتر از جمله هنرهایی است که مخاطب در وهله اول به دنبال سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت خود است و انتقال پیام و مفهوم در مرتبه بعدی اتفاق می‌افتد و کارگردان موفق کسی است که بتواند همزمان با سرگرم کردن مخاطب، مفهوم مورد نظر خود را به مخاطبان انتقال دهد.
این کارگردان تئاتر با تاکید بر اینکه مفاهیم به کار گرفته شده برای انتقال به مخاطبان باید قابل فهم باشد، تصریح کرد: بسیاری از مسائل اعم از اجتماعی و فرهنگی را می‌توان از این طریق به مخاطبان منتقل کرد و تاثیر آن را شاهد بود، هر چند باید توجه داشت رعایت این سادگی تا حدی نباشد که موجب سخیف شدن کار شود.
جزءجوادی با اشاره به تفاوت تولید یک اثر برای جشنواره با تولید کار برای اجرای عمومی، خاطرنشان کرد: در جشنواره‌ها مخاطبان ما قشر تئاتری هستند که به صورت فنی کار را می‌بینند و به نوعی هم می‌توان گفت که جشنواره فرصتی برای کسب تجربه است بدون ترس از اینکه مخاطب کار را پس بزند.
وی افزود: در تولید یک اثر برای عموم مخاطبان باید توجه کنیم که طیف گسترده‌‌تری از جامعه، کار ما را خواهد دید و لازم است علاوه بر رعایت یک سری از استانداردها، خواست مخاطبان نیز مورد توجه قرار گیرد.
این هنرمند ابهری که به تازگی تئاتر نرگسی را بر روی صحنه برده بود، گفت: این تئاتر با موضوع خشونت و با موضوع اتفاقات اخیر که مربوط به گم شدن تعدادی از کودکان و حوادث بعد از آن بود، ارائه شد که این نمایش در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان زنجان پنج جایزه مختلف کسب کرد از جمله آن کسب عنوان برگزیده توسط الناز اسدی و شاهین فتحی در بخش گریم، جایزه اول بازیگری زن توسط شکوفه جعفری، رتبه دوم در بخش بازیگری مرد به صورت مشترک توسط پویان حاجی حسنی، رتبه دوم در بخش کارگردانی توسط حسین جزءجوادی و همچنین تقدیر از وی در بخش نمایش‌نامه‌نویسی این تئاتر بود.
captcha