طراوت و شادابی آیات قرآن بعد از 1400 سال مشهود است
کد خبر: 3652695
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
مسئول نهاد رهبری دانشگاه گیلان:

طراوت و شادابی آیات قرآن بعد از 1400 سال مشهود است

گروه اجتماعی: حجت الاسلام با بیان اینکه طراوت و شادابی آیات قرآن و مفاهیم آن بعد از 1400 سال هنوز مشهود است، گفت: خداوند یک اهرم در قرآن قرار داده که در هر دوره زمانی مطالب جدید و نوینی را ارائه می کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین هادی بصیری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان امروز، 22 مهر در جلسه «نقد و بررسی تفسیرهای تاریخی از دین» که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، موضوع این جلسه را دغدغه فضای دانشگاهی دانست و اظهار کرد: معرفت شناسی از دیدگاه تاریخی متون دینی توسط اساتید طراز اول این رشته در این جلسه و جلسات طرح ضیافت اندیشه بررسی می شود.

وی دانشگاه را بهترین مکان برای پرداختن به نظریه تاریخمندی متون دینی دانست و افزود: خداوند در آیه «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ...» به صراحت از هدایتگری قرآن سخن می گوید و لذا افتخار می کنیم که در محضر قرآن هستیم و قانون اساسی و سبک زندگی ما برگرفته از آیات الهی است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه قرآن مستحکم ترین راه را به ما رهنمون می شود، خاطرنشان کرد: در آیات و روایات بر طراوت و تازگی قرآن بسیار تاکید شده است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه گیلان آیات قرآن را مختص به زمان خاص ندانست و گفت: طراوت و شادابی آیات قرآن و مفاهیم آن بعد از 1400 سال هنوز مشهود است. در واقع خداوند یک اهرم در قرآن قرار داده که در هر دوره زمانی مطالب جدید و نوینی را ارائه می کند و تا روز قیامت این طراوت حفظ خواهد شد.

captcha