نشست ویژه دانش‌آموزان مدارس کوهبنان برگزار شد
کد خبر: 3652713
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۴

نشست ویژه دانش‌آموزان مدارس کوهبنان برگزار شد

گروه اجتماعی: همزمان با هفته بهداشت و روان، نشست ویژه دانش‌آموزان مدارس دیروز شنبه، 22 مهر در محل نمازخانه دبیرستان شهید باهنر شهرستان کوهبنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، عبدالرضا ابراهیمی، عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان در جمع دانش‌آموزان مدارس با بیان اینکه انسان برای رسیدن به اهداف متعالی در زندگی باید از سلامت جسمانی و روانی برخوردار باشد و این مهم زمانی محقق می‌شود که ما به دستورهای دین مبین اسلام توجه کنیم، گفت: شما توانایی عفو و گذشت داشته باشید و برای اشتباهات پیش آمده، خود را سرزنش نکنید تا به اعتماد به نفس و عزت نفس شما خدشه‌ای وارد نشود.
وی با اشاره به اینکه در اسلام به انجام ورزش‌هایی مانند شنا، تیراندازی و اسب‌سواری برای سلامت جسم سفارش شده است که خود ائمه اطهار(ع) و انبیای الهی در این راستا پیش‌گام بودند، افزود: باید همواره در رفتار و گفتار دانش‌آموزان صداقت موج بزند، زیرا هماهنگی بین نیت درونی و رفتار بیرونی موجب می‌شود که انرژی وجودی شما در سمت و سوی مناسب صرف شود.
عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان تصریح کرد: برقراری ارتباط مطلوب با دیگران، توانایی همدلی و درک دیگران، تصمیم‌گیری به موقع در برخورد با مشکلات و گرفتاری‌ها، توانایی در حل و فصل مشکلات زندگی و ... از نشانه‌های سلامت روان است، بنابراین هر چه مشکلات کاهش پیدا کنند، پیشرفت تحصیلی سهل‌تر می‌شود.
ابراهیمی بیان کرد: پذیرش ضعف و شکست‌های خود، انعطاف‌پذیری، توانایی نه گفتن، قاطعیت داشتن در امور مختلف زندگی و انجام ورزش امید به زندگی را در انسان افزایش می‌دهد و سازگاری مناسب اجتماعی، داشتن هدف در زندگی، حرکت برای پیشرفت، خودکارآمدی و ابراز احساسات از جمله مشخصه‌های بهداشت روانی و شخصیت سالم هستند.
وی با بیان اینکه احترام به دیگران، داشتن نگرش مثبت در زندگی، احساس امنیت و آرامش خاطر، داشتن اعتماد به نفس و نگرش مثبت نسبت به توانایی‌های خود و ... از دیگر ویژگی‌های بهداشت روانی است، تأکید کرد: شما دانش‌آموزان باید تلاش کنید تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید به گونه‌ای که نقاط قوت را تقویت و در راستای رفع نقاط ضعف بکوشید.
منبع: آموزش و پرورش کوهبنان
captcha