به دنبال ضمانت اجرایی سند راهبردی قرآنی هستیم
کد خبر: 3652732
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

به دنبال ضمانت اجرایی سند راهبردی قرآنی هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در تدوین سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی به دنبال ضمانت اجرایی آن هستیم.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه اسناد زیادی در نهادهای مختلف نوشته شده است، اما اکثر آن‌ها جنبه اجرایی ندارد، ابراز کرد: ما در شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی به دنبال تدوین سندی راهبردی هستیم که ضمانت اجرایی داشته باشد.
گروهی از پژوهشگر قرآنی سند راهبردی را می‌نویسند
وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، هر استانی باید سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی خود را تنظیم کند و ما در استان خراسان این کار را با سپردن به یک گروه پژوهشی آغاز کرده‌ایم و این گروه سابقه کار پژوهشی و قرآنی دارند.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب گفت: در جلسه اخیر شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی، پیش‌نویس این سند به بحث گذاشته شد و بر اساس نظر اعضای شورا قرار بر این شد تا سند نوشته شده برای تمامی اعضای شورای ارسال شود تا افراد نظرات خود را نسبت به متن نوشته شده اعلام کنند.
مسئول دبیرخانه شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی، اضافه کرد: همچنین طی برنامه‌ریزی انجام شده، بحث و تبادل نظر در رابطه با سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان به عنوان اولین دستور کار جلسه آینده شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی مطرح خواهد شد.
اجرایی شدن سند راهبردی بعد از تصویب در استان و تأیید در تهران
وی با تشریح مراحل تدوین سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان، عنوان کرد: ابتدا پیش‌نویس این سند در کارگروه پژوهشی شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان آماده می‌شود، پس از آن سند به صحن شورا می‌آید و بعد از تصویب در شورای استانی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ارسال خواهد شد و در نهایت پس از تأیید در تهران، سند برای اجرا به استان ابلاغ می‌شود.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با بیان اینکه چشم‌انداز سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان چهار ساله است، اظهار کرد: ساختار سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان در چهارچوب منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور تعریف می‌شود و شرح وظایف نهادهای عضو شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان در این سند تدوین خواهد شد.
ارزیابی سند راهبردی چهار ساله بر عهده کارگروه پژوهشی
وی گفت: قطعاً آنچه به سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان ضمانت اجرایی می‌بخشد، نظارت و ارزیابی مستمر است که وظیفه نظارت بر اجرای صحیح این سند را نیز کارگروه پژوهشی برعهده دارد همان طور که وظیفه تدوین این سند نیز برعهده این کارگروه بوده است.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با اشاره به اینکه جلسه آینده شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی اواخر مهرماه برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه عضو حاضر از طرف دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مشخص شده و گزارش جلسات شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی برای نماینده ولی‌فقیه ارسال می‌شود، سعی بر این است تا جلسات شورا طبق مقررات و با نظم ادامه پیدا کند.
captcha