فرهنگ مطالعه با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه مساجد ترویج یابد
کد خبر: 3652896
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

فرهنگ مطالعه با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه مساجد ترویج یابد

گروه اجتماعی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان بر لزوم تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه مساجد تاکید و آن را موثر برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، هادی نوری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان دیروز در جریان بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه که با همراهی زهرا بدن آرا، معاون توسعه کتابخوانی، مسئولین ستادی و رقیه زرگری، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان صورت پذیرفت ضمن حضور در کتابخانه‌های عمومی از نزدیک در جریان اقدامات، مسائل و مشکلات قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در این بازدید های جداگانه از کتابخانه‌های عمومی اهل‌البیت(ع) آستانه آشرفیه، 22بهمن بندر کیاشهر، شهدای دهنه سر و امام علی(ع) چهارده بازدید و با مسئولین این کتابخانه‌ها دیدار و گفتگو کرد.

وی همچنین در این دیدارها با اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه نیز گفتگو و از نزدیک مسائل و مشکلات ایشان را جویا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در ادامه ضمن حضور در دفتر حجت‌الاسلام محمد ساجدی، امام جمعه آستانه اشرفیه با وی دیدار و گفتگو کرد.

نوری در این دیدار ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در کتابخانه های عمومی استان یکی از مشکلات در این حوزه را کمبود سرانه فضای مطالعه در استان دانست و بر لزوم تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه مساجد تاکید و آن را موثر برشمرد.

در این دیدار امام جمعه آستانه اشرفیه با قدردانی از اقدامات موثر نهاد کتابخانه‌های عمومی در ترویج خواندن در جامعه از مجموعه کتابخانه‌های عمومی بعنوان الگوی مناسب برای سایر دستگاه‌های فرهنگی یاد کرد.

حجت‌الاسلام ساجدی همچنین از تشکیل کارگروه ویژه مسئولین دستگاه‌های فرهنگی در شهرستان آستانه اشرفیه برای حل مشکلات در این حوزه خبر داد و گفت: بخش اعظمی از این مشکلات با جذب جوانان به سمت و سوی کتاب قابل حل است.

captcha