افزایش 105 درصدی اعتبار توانمندسازی مددجویان سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3652930
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

افزایش 105 درصدی اعتبار توانمندسازی مددجویان سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال بودجه کمیته امداد استان برای اجرای پروژه‌های اشتغال‌زایی، کمک به امر ازدواج، رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند، خدمات موردی و تأمین مسکن مددجویان تحت حمایت از طریق منابع دولتی 105 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، امسال بودجه کمیته امداد سیستان و بلوچستان برای اجرای پروژه‌های اشتغال‌زایی، کمک به امر ازدواج، رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند، خدمات موردی و تأمین مسکن مددجویان تحت حمایت از طریق منابع دولتی 105 درصد رشد داشته است.
رضا شهرکی، مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در این خصوص بیان کرد: کارگروه تخصصی شورای مدیران برای تحقق سیاست‌های کلان برنامه و بودجه سال جاری و احکام برنامه پنج ساله ششم تشکیل شد تا هدف کمیته امداد که تخصیص بهینه و استفاده مطلوب از منابع و اعتبارات تخصیص یافته در تمام حوزه های مددجویی بوده به شکل مطلوب محقق شود.
وی اعلام کرد: امسال بودجه کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان برای اجرای پروژه های اشتغال زایی، کمک به امر ازدواج، رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند، خدمات موردی و تامین مسکن مددجویان تحت حمایت از طریق منابع دولتی 105درصد رشد داشته است.
شهرکی با اشاره به اینکه میزان جذب اعتبارات استانی و شهرستانی شاخص ارزیابی مدیران ادارات کمیته امداد در سطح شهرستان های این استان است، افزود: مدیران شهرستان‌ها باید گزارش کاملی نسبت به عملکرد شش ماهه بودجه برای هر فعالیت مددجویی و همچنین الزامات و ضوابط بودجه آماده و ارائه کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه اعتبارات و بودجه استان در حوزه های مختلف مددجویی افزایش یافته است، ادامه داد: استقرار کامل نظام نیازسنجی و توان سنجی مددجویان،  تعامل با خیریه ها و مراکز نیکوکاری در ارائه خدمات به اقشار بی بضاعت، برگزاری اردوهای زیارتی، ارایه‌ خدمات آموزش خانواده، کمک به رفع سوء تغذیه مددجویان شهری و روستایی، تامین جهیزیه، بازپرداخت اقساط معوق وام، پرداخت شهریه دانشجویان و طلاب علوم دینی و کمک به تامین مسکن طرح بازگشت به روستا ازجمله مهم‌ترین اهداف برنامه پنج‌ ساله ششم توسعه و بودجه سال جاری است.
شهرکی با اشاره به اختصاص اعتبارات ویژه به مناطق محروم این استان،اعلام کرد: بخش اعظمی از مباحث اساسی و مهم در بودجه سال جاری مربوط به توزیع و تسهیم اعتبارات مصوب برای مناطق محروم و مرزی است که در موضوعات تامین مسکن، امور فرهنگی و خدمات حمایتی مددجویان در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: اعتبارات تخصیصی در شش ماهه نخست سال جاری از محل مناطق محروم برای کمک به پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمان، ارتقاء شاخص های بهداشتی نیازمندان، تامین لوازم ضروری زندگی، کمک هزینه تحصیلی دانشجویان، تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان این استان است.
مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: همچنین حوزه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد این استان جزء شش استان کشور بوده که در زمینه بررسی تمام بخش نامه ها و آیین نامه ها در قالب کارگروه شورای بازنگری فرآیندها و دستورالعمل ها اقدام کرده و مواردی نیز در دست اقدام است.
captcha