بازدید جانبازان و معلولان از موزه‌های استان مرکزی رایگان شد
کد خبر: 3653009
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
به‌مناسبت روز ملی پارالمپیک؛

بازدید جانبازان و معلولان از موزه‌های استان مرکزی رایگان شد

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: با توجه به ابلاغ مدیرکل موزه‌های کشور و نظر به نامگذاری 24 مهرماه به‌عنوان روز ملی پارالمپیک، بازدید جانبازان و معلولان از موزه‌ها و مراکز فرهنگی تاریخی استان به همراه خانواده در این روز رایگان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان مرکزی، سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: با توجه به ابلاغ مدیرکل موزه‌های کشور و نظر به نامگذاری 24 مهر ماه به عنوان روز ملی پارالمپیک در تقویم رسمی کشور، بازدید جانبازان و معلولین از موزه‌ها و مراکز فرهنگی تاریخی استان به همراه خانواده با ارائه کارت شناسایی رایگان است.
حسینی گفت: جانبازان و معلولین دارای قابلیت‌ها و ارزش‌هایی هستند که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته و ایجاد فرصت‌های برابر، خدمات شهری مناسب، ایجاد انگیزه حضور پررنگ تر در اجتماع و تسهیل شرایط فعالیت‌های مدنی، اجتماعی و فرهنگی برای آنان بسترساز شکوفایی توانمندی‌های این قشر است.
وی ادامه داد: تکریم جانبازان و معلولین نشانه بلوغ فرهنگی و اجتماعی کشور است و این مهم ضامن پیشرفت کشور در زمینه عمل به منشور حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی است در این راستا سازمان میراث فرهنگی کشور بنا به درخواست کمیته پارالمپیک جمهوری اسلامی و تلاش برای ایجاد نشاط اجتماعی بازدید این افراد را به همراه خانواده از موزه‌ها و اماکن فرهنگی- تاریخی کشور رایگان اعلام کرده است.
حسینی در پایان گفت: در استان مرکزی نیز همگام با کل کشور تمامی موزه‌ها آماده میزبانی از جانبازان و معلولین در روز دوشنبه 24 مهر ماه هستند و امیدواریم با این اتفاق خاطره خوبی از بازدید موزه‌های استان برای این عزیزان و خانواده‌های آنها رقم بخورد.
captcha