آشنایی با مفاهیم قرآن زمینه‌ساز خودسازی در انسان است
کد خبر: 3653031
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

آشنایی با مفاهیم قرآن زمینه‌ساز خودسازی در انسان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس تبلیغات اسلامی بیجار گفت: آشنایی با مفاهیم قرآن زمینه‌ساز خودسازی و ایجاد تحول در انسان است.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس تبلیغات اسلامی بیجار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: ارتقای فرهنگ دینی در جامعه و تلاش در راستای جذب جوانان و نوجوانان به فرهنگ غنی اسلامی مهم‌ترین راه مقابله با عمق دسیسه‌های دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه با آشنایی با مفاهیم قرآن است که خودسازی و تحول انسان‌ها از درون آغاز می‌شود، افزود: با نگاه کردن به آیات قرآن، مقام روحانی و معنوی انسان تقویت می‌شود و سرو سامان می‌یابد.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا بیان کرد: گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه و کاربردی کردن آموزه های قرآن در زندگی مردم از مهم‌ترین اهداف تأسیس خانه‌های قرآن است.

وی به اهمیت قرآن آموزی از زمان کودکی اشاره و عنوان کرد: اگر از زمان کودکی به فراگیری قرآن بپردازیم تمام آیات آن با سرشت آدمی آمیخته می‌شود تاثیرگذاری آن بیشتر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار با اشاره به اینکه باید پدران و مادران، فرزندان خود را با قرآن آشنا کنند، یادآور شد: مدرسه و آموزش و پرورش نیز در این راستا نقش بسیار مهم و اساسی در این زمینه برعهده دارند.

captcha