انعقاد تفاهمنامه همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی و حفظ آثار دفاع مقدس در چهار محال و بختیاری
کد خبر: 3653040
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

انعقاد تفاهمنامه همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی و حفظ آثار دفاع مقدس در چهار محال و بختیاری

گروه فرهنگی: به منظور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حیطه اداره‌کل تبلیغات اسلامی تفاهم نامه همکاری با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهار محال و بختیاری منعقد شد.

حجت‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، گفت: به منظور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حیطه‌ی اداره‌کل تبلیغات اسلامی و ادارات زیر مجموعه‌ی این اداره‌کل، با همفکری و هم اندیشی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهار محال و بختیاری، مجموعه‌ای تهیه و تدوین می‌شود.
حجت‌الاسلام مرتضوی افزود: روایات بازماندگان جنگ تحمیلی، جانبازان و ایثارگران طلبه و کارکنان، خاطرات خانواده‌های شهید کارکنان، جمع آوری تصاویر، عکس‌ها و هر آنچه مربوط به جنگ تحمیلی و دفاع مقدس می‌شود، در این مجموعه گردآوری خواهد شد.
وی با بیان اینکه بعد از چندین سال که از جنگ تحمیلی می‌گذرد هنوز هیچ اطلاعاتی از نقش تاریخی طلاب و روحانیون استان در جنگ تحمیلی نداریم، تاکید کرد: نقش و حضور روحانیون استان در هشت سال دفاع مقدس بسیار موثر و بی‌بدیل بوده است لذا باید تلاش کنیم تا مستندات مربوط به این حضور را جمع‌بندی کنیم.
حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: نهاد ها و دستگاه های اجرائی استان موظف هستند نقش اداره یا سازمان خود در دوران دفاع مقدس را بر اساس طرح پیشنهادی با نظارت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان جمع اوری، استخراج و تبیین نمایند.
معاون فرهنگی، پژوهشی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان چهار محال و بختیاری هم در این نشست بیان کرد: نقش علما و حوزه های علمیه در تاریخ صد ساله ی این مرز و بوم بسیار چشم گیر و تأثیر گذار بوده است، با این وجود در کشور نام علمای شهیدی همانند شاه آبادی، محلاتی، شیرازی، میثمی، زمانی، و رزاقی بر صدر شهدای هشت سال دفاع مقدس گواهی بر رزم بی امان روحانیون معظم و رسیدن به لقاء الله و خونین شدن چهره ی مطهر و نورانی آنان است.
ابراهیم رحیمی پوردنجانی ادامه داد: آمار شهدای روحانی به تفکیک مسئولیت و تخصص تا پایان اسفند ۸۹ خود گواه و گویای این حضور همه جانبه در هشت سال جنگ تحمیلی است که عبارت اند از ائمه جماعت ۷۲ نفر، ائمه جمعه ۴۳ نفر، شهدای روحانی سوانح هوایی ۲۳ نفر، شهدای روحانی غواص ۷۲ نفر، شهدای تبلیغی خاص ۱۰۴۷ نفر خواهران طلبه ۱۵ نفر و تعداد کل شهدای روحانی در کل کشور ۴۵۰۰ نفر بوده است.رحیمی گفت: استان چهار محال و بختیاری همانند سایر استان ها نقش ویژه ای در دوران دفاع مقدس داشت و سازمان تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری نیز به نوبه ی خود نقش ارزنده ای داشته است و به همین دلیل بر آن هستیم که نقش اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس را مورد بررسی قرار دهیم.
گفتنی است، این نشست ۲۳ مهر ۹۶ در دفتر مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری برگزار شد.
captcha