هنگام مفقود شدن دفترچه درمانی تامین‌اجتماعی چه کار کنیم؟
کد خبر: 3653118
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

هنگام مفقود شدن دفترچه درمانی تامین‌اجتماعی چه کار کنیم؟

گروه اجتماعی: مدیر روابط‌ عمومی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان زنجان گفت: بیمه شدگان مفقود شدن دفترچه درمانی خود را در کوتاه‌ترین زمان به شعبه تأمین‌اجتماعی اطلاع دهند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از ایسنا، اکبر راشدین، اظهار کرد: بیمه‌شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین‌اجتماعی در صورت فقدان دفترچه درمانی، باید موضوع را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شعبه تأمین‌اجتماعی اطلاع دهند تا از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود؛ چرا که تبعات این سوء استفاده بیمه شده را نیز در بر می‌گیرد .
وی ادامه داد: مستمری‌بگیرانی که بنا به دلایلی دفا‌تر درمانی آن‌ها مفقود می‌شود، باید علاوه بر اعلام فقدان آن، برای دریافت دفترچه درمانی المثنی اقدام کنند. البته بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، هنگام مراجعه به مراکز ملکی این سازمان برای دریافت خدمات نیاز به ارائه دفترچه ندارند و با ارائه کد ملی پذیرش و خدمات را دریافت می کنند .
راشدین با تاکید بر اینکه متقاضیان هنگام مراجعه به مراکز طرف قرارداد باید دفترچه درمانی ارائه دهند، افزود:  مدارک لازم برای صدور دفترچه المثنی، تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی، پرداخت مبلغ خسارت صدور دفترچه درمانی المثنی، ارائه اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحب دفترچه مفقودی را شامل می شود.
مدیر روابط‌عمومی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: صدور دفترچه درمانی المثنی برای آن دسته از بیمه شدگان و مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان که در اثر حوادث غیر مترقبه دفترچه خود را گم کرده‌اند مشروط بر تایید مراجع ذی‌صلاح، بدون اخذ وجه خسارت مربوطه انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا، 530 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند و پارسال 200 میلیارد تومان برای درمان غیرمستقیم هزینه شد.
captcha