برگزاری نکوداشت بانی و مؤسس پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران در کرمان
کد خبر: 3653170
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۳

برگزاری نکوداشت بانی و مؤسس پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران در کرمان

گروه فرهنگی: به همت پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران، دومین سمینار بین‌المللی زبان‌های ایرانی «زبان‌های ایرانی میانه» همراه با مراسم نکوداشت شاهرخ وفاداری کرمانی بانی و مؤسس پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران و با حضور مدرسان و کارشناسان دانشگاه شهید باهنر و میهمانانی از کشور آلمان دیروز یکشنبه، 23 مهر در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدرضا صرفی، رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران و مدیر برگزاری همایش به اهداف برگزاری آن اشاره کرد و گفت: برگزاری این همایش در راستای برنامه‌های راهبردی دانشگاه بوده و تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های بردو فرانسه و برلین آلمان از مهمترین آن‌ها است.
وی افزود: البته ما با دانشگاه‌های فرانکفورت و کینگ‌یونیورسیتی کره‌جنوبی تفاهم‌نامه داشته و همکاری خوبی با این دانشگاه‌ها داریم.
صرفی از انتشار مجله مطالعات ایرانی گفت و عنوان داشت: با برگزاری این همایش در تلاش هستیم تا بتوانیم مجله مطالعات ایرانی را منتشر کرده و در اختیار گروه‌های پژوهشی قرار دهیم.
رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران به اهمیت زبان پرداخت و تصریح کرد: زبان همواره دارای اهمیت بوده و هست چراکه انسان با آن می‌اندیشد، می‌فهمد، می‌فهماند و ارتباط برقرار کرده و در نهایت با زبان زندگی می‌کند.
وی اظهارکرد: در فرهنگ بشری واژه زبان پیچیده و پر رمز و راز است که معانی متعدد و گوناگونی در آن پنهان شده که زبان کشورها، زبان‌های باستان از جمله آن‌ هستند، البته زبان‌های سخت‌شناسانه مانند زبان حافظ و مولوی، زبان نشانه‌شناختی مانند زبان طبیعت و زبان کاربردی مانند زبان عشق را هم نباید فراموش کرد و کنار گذاشت.
صفی از ارتباط زبان با اندیشه گفت و تأکید کرد: انتقال مفاهیم و دانش با زبان صورت می‌گیرد و با اندیشه ار
تباط مستقیم و غیرقابل انکاری دارد.
شاهرخ وفاداری‌کرمانی، مؤسس پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران نیز در این سمینار به پژوهش و اهمیت آن پرداخت و گفت: غربی‌ها پرچمدار و سردمدار پژوهش در دنیا بوده‌اند و ما نیز همواره تلاش کرده‌ایم تا از آنها عقب کنیم.
وی افزود: در میدان رقابت پژوهش، از موقعیت‌های خود استفاده کنید و باعث افتخار ایران باشید، دنیا باید بداند که ایران در این زمینه بسیار پیش رفته و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
captcha