رشد قابل توجه ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی در کرمان
کد خبر: 3653174
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۹
صاحبی اعلام کرد:

رشد قابل توجه ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی در کرمان

گروه اجتماعی: مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: تعداد افرادی که طی روزهای گذشته برای ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی به سامانه سماح مراجعه کرده‌اند، رشد قابل توجهی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام روح‌الله صاحبی، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان دیروز یکشنبه، 23 مهر در جلسه کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی با اشاره به استقبال انجام شده از سامانه سماح گفت: تعداد افرادی که طی روزهای گذشته برای ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی به سامانه سماح مراجعه کرده‌اند، رشد قابل توجهی دارد.
وی افزود: تاکنون 9 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که برای 4 هزار و 836 نفر ویزا صادر شده است و از دیگر ثبت‌نام کننده‌ها درخواست داریم تا هر چه سریعتر مدارک خود را به دفاتر حج و زیارت تحویل دهند.
عبدالحسین رحیمی، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان در این نشست گفت: 26 موکب تاکنون برای ارائه خدمت به زائران اربعین از استان کرمان ثبت‌نام کرده‌اند.
وی افزود: اسکان روزانه 37 هزار نفر توسط موکب‌های استان کرمان دیده شده و هر روز 135 هزار نفر غذا نیز توزیع می‌شود.
حمید شمس‌الدینی، مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان نیز گفت: 3 هزار و 80 نفر از اتباع برای پیاده‌روی اربعین امسال ثبت‌نام کرده‌اند که 33 درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: در هر کاروان اتباع یک سرکاروان و روحانی حضور دارد و برای جلوگیری از اعزام شخصی نیز اقدامات لازم انجام شده است.
رضا بنی‌اسدی، فرمانده انتظامی استان کرمان نیز گفت: اقدامات حوزه امنیتی و انتظامی از قبل ماه محرم آغاز شده و در مورد اربعین نیز جلساتی با رده‌های داخلی و برون سازمانی داشته‌ایم.
وی افزود: دستورالعمل‌های ناجا بومی‌سازی و به شهرستان‌ها ابلاغ شده‌اند و حضور عوامل امنیتی را در ایستگاه‌ها، اعزام یگان‌های ویژه و تخصصی به مرز و رصد هوایی کویر را انجام خواهیم داد.
منبع: استانداری کرمان
captcha