تربیت دینی دانش‎آموزان مورد توجه باشد/ لزوم به‌کارگیری افراد متخصص در حوزه پرورشی
کد خبر: 3653248
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
حجت‌الاسلام ترابی:

تربیت دینی دانش‎آموزان مورد توجه باشد/ لزوم به‌کارگیری افراد متخصص در حوزه پرورشی

گروه فرهنگی: امام جمعه بروجرد با تاکید بر این‌که در مدارس نگاه اصلی باید به تربیت دینی دانش‌آموزان باشد، افزود: باید بهترین و متخصص‌ترین افراد در حوزه پرورشی به کارگیری شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام حسن ترابی، امام جمعه شهرستان بروجرد یک‌شنبه، 23 مهرماه در دیدار با معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان بر رسالت مشترک حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش و ائمه جمعه و جماعات متولی تعلیم و تربیت نسل آینده‌ساز جامعه هستند و باید با تعامل و همدلی بر انجام این رسالت خطیر همت گمارند.
وی با تاکید بر این‌که در مدارس نگاه اصلی باید به تربیت دینی دانش‌آموزان باشد، افزود: باید بهترین و متخصص‌ترین افراد در حوزه پرورشی به کارگیری شوند.
امام جمعه شهرستان بروجرد یکی‌ از توطئه‌های دشمنان را جداکردن حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: بین آموزش و پرورش نباید جدایی باشد، چراکه آموزش بدون تربیت همانند یک بال است که نمی‌تواند انسان را به کمال نهایی برساند .
حجت‌الاسلام ترابی شکل دادن به هویت، شخصیت و کردار جوانان و نوجوانان را مهم برشمرد و افزود: باید جوانان را شناخت و به‌ دنبال شکل دادن به شاکله اصلی شخصیت آنها بود.
وی در ادامه کمبود نمازخانه و نیروی متخصص در حوزه پرورشی را ازجمله آسیب‌های این حوزه برشمرد و اظهارکرد: توسعه و تجهیز نمازخانه‌های مدارس و تربیت و تامین منابع انسانی مورد نیاز این حوزه ازجمله مسائلی است که باید به آن توجه شود .
نگاه اصلی ما به تربیت دینی دانش‌آموزان است
در ادامه محسن یوسفوند، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان هم از نقدهای سازنده امام جمعه بروجرد تقدیر کرد و گفت: در روایات داریم که بهترین دوست انسان کسی است که عیوب انسان را بیان نماید و ما از امام جمعه شهرستان بروجرد به‌خاطر نقدهای سازنده تشکر می‌کنیم.
وی افزود: تلاش می‌کنیم تا با آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و برنامه‌ها نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.
یوسفوند ادامه داد: در مدارس نگاه اصلی ما به تربیت دینی دانش‌آموزان است و تلاش می‌کنیم در کنار آموزش دانش‌آموزان به پرورش آنها نیز توجه نماییم و تمام تلاش خود را خواهیم نمود تا از دیدگاه و نظرات علما و ائمه جمعه استفاده نماییم.
وی افزود: وجود نورانی ائمه جمعه و جماعات ازجمله عواملی است که به تحقق اهداف تربیتی ما در مدارس کمک خواهد کرد.
captcha