تربیت انسان‌های شایسته در زمینه معارف الهی از جمله اقدامات امام سجاد(ع) بود
کد خبر: 3653250
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
نوری:

تربیت انسان‌های شایسته در زمینه معارف الهی از جمله اقدامات امام سجاد(ع) بود

گروه معارف: امام جمعه سلطانیه گفت: تربیت انسان‌های شایسته در زمینه معارف الهی از جمله اقدامات امام سجاد(ع) در راستای حفظ شیعه در دوران خفقان بعد از حوادث عاشورا بود.

حجت‌‌الاسلام محمد نوری، امام جمعه سلطانیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع)، اظهار کرد: امام سجاد(ع) در بین همه مسلمانان به زینت عبادت‌کنندگان و مظهر بندگی خداوند مشهور است.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه شاید بتوان گفت زمان امامت ایشان، سخت‌ترین دوران امامت بود، تصریح کرد: خفقان و سختگیری‌های شدید بعد از حادثه کربلا و عاشورا طوری بود که امکان بیان علنی معارف ناب شیعه وجود نداشت و بر همین اساس این امام همام در قالب دعا این معارف را بیان می‌کردند که آن ادعیه در مجموعه ارزشمند صحیفه سجادیه گردآوری شده است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه امام سجاد(ع) به شیوه‌های مختلف در حفظ شیعه در آن دوران خفقان گام برداشت، تاکید کرد: تربیت انسان‌های شایسته در زمینه معارف الهی، شیوه صحیح مناجات با خدا، خریدن و آزاد کردن بردگان بعد از تربیت آنها از جمله اقدامات این امام همام در راستای حفظ شیعه در دوران خفقان بود و در واقع ایشان بهانه‌ای به دست دشمن نداد زیرا کوچکترین احساس خطر از سوی دشمن می‌توانست به نابودی شیعه منجر شود.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اوج مظلومیت این امام بزرگوار گفت: همه این اتفاقات و اقدامات، اوج مظلومیت این امام برحق را نشان می‌دهد که علی‌رغم حقانیت، تقیه پیشه کرده و نباید کوچکترین حرکتی از خود نشان می‌داد تا مبادا دشمن احساس خطر نکند.

امام جمعه سلطانیه به نقش امام سجاد(ع) در انتقال پیام عاشورا دوشادوش حضرت زینب(س) اشاره و تصریح کرد: ایراد خطبه‌های قرّای ایشان و روشنگری‌هایی که داشتند در امتداد هدف قیام عاشورا تاثیر بسیاری داشت.

captcha