ورود غیرقانونی به کشور عراق سه سال زندانی دارد
کد خبر: 3653293
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

ورود غیرقانونی به کشور عراق سه سال زندانی دارد

گروه اجتماعی: همزمان با اربعین حسینی که سیل عظیم مشتاقان به سیدالشهداء(ع) روانه کربلا می‌شوند، حضور زائران بدون گذرنامه و ویزا جرم محسوب شده و بنا بر قوانین کشور عراق، سه سال زندانی دارد.

حسن واحدی، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: همزمان با اربعین حسینی که سیل عظیم مشتاقان به سیدالشهداء(ع) روانه کربلا می‌شوند، حضور زائران بدون گذرنامه و ویزا جرم محسوب می‌شود و بنا بر قوانین کشور عراق، سه سال زندانی دارد.
وی با اشاره به اینکه ورود غیرقانونی به هر کشوری جرم بوده و با مجرم بر اساس قوانین همان کشور برخورد می‌شود، ابراز کرد: از همین رو ما از تمام مردم کشورمان می‌خواهیم که حتماً قبل از اینکه آماده سفر به عتبات عالیات شوند، گذرنامه و ویزا را تهیه کنند.
واحدی با بیان اینکه ستاد اربعین از اردیبهشت‌ماه در استان فعال شده تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمت به زائران را انجام دهد، ابراز کرد: اکثر برنامه‌های که برعهده استان خراسان رضوی برای اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، به مرحله اجرا رسیده و از طریق صدا و سیما در قالب تیزر تبلیغاتی به مردم اطلاع رسانی می‌شود.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: برنامه‌های اربعین حسینی در داخل و خارج از کشور در مرحله اجرا و به منظور ایجاد فضای امن برای زائران اقدامات لازم در حال انجام است. 
captcha