سپاه و جهاد دانشگاهی؛ دو بال بالنده انقلاب
کد خبر: 3653298
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

سپاه و جهاد دانشگاهی؛ دو بال بالنده انقلاب

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: جهاد دانشگاهی و سپاه پاسداران، دو بال بالنده انقلاب اسلامی هستند و هر دو، در عرصه‌های مختلف انقلاب، چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در دوران پس از آن، همواره منشأ خدمات بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، دکتر منصور تاجری، رئیس جهاد دانشگاهی استان، روز گذشته در دیدار با فرمانده سپاه سلمان، گفت: جهاد دانشگاهی و سپاه پاسداران، دو بال بالنده انقلاب اسلامی هستند و هر دو، در عرصه‌های مختلف انقلاب، چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در دوران پس از آن، همواره منشأ خدمات بوده‌اند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه شیطان بزرگ سیلی محکمی از انقلاب خورده است، بیان کرد: ویژگی مشترک سپاه و جهاد دانشگاهی، در انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.
وی در ادامه به خاستگاه و رسالت‌های جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی دارای سه ساحت اعتقادی، رفتاری و عقلانی است و صیانت از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، تعهد به توسعه و پیشرفت کشور و پایبندی به اخلاق را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.
تاجری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با جهاد دانشگاهی می‌فرماید: جهاد دانشگاهی ستون انقلاب اسلامی است و در جایی دیگر آن را مایه امید نظام معرفی می‌فرمایند.
وی همچنین بر آمادگی اين نهاد علمی، انقلابی و دانش بنيان در حوزه‌های فرهنگ، آموزش، پژوهش، تجاری سازی و فناوری و حمايت از نوآوری‌های علمی نخبگان بسيجی تاكيد کرد.
سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه سلمان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات جهاد دانشگاهی و فعالیت‌های این نهاد انقلابی در زمینه آموزش، خواستار آن شد تا در اولین فرصت، كارگروه ويژه‌ای متشكل از فرماندهان حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تشكيل و بستر استفاده از توان جهاددانشگاهی فراهم شود.
captcha