برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن و نمازآموزی در لشکر 28 پیاده کردستان
کد خبر: 3653406
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن و نمازآموزی در لشکر 28 پیاده کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس عقیدتی سیاسی تیپ 128 شهید نصرت‌زاد با اشاره به اینکه تربیت نیروهای با اعتقاد و ایمان راسخ هدف اساسی نهاد عقیدتی است، گفت: تشکیل کلاس‌های 120 ساعته آموزشی قرآن و نمازآموزی یکی از اقدامات این نهاد انقلابی در راستای تربیت نیروهای با ایمان و اعتقاد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام خلیل عبداللهی، رئیس عقیدتی سیاسی تیپ 128 شهید نصرت‌زاد امروز، 24 مهرماه در مراسم سالروز تأسیس سازمان مقدس عقیدتی - سیاسی ارتش در تالار گلستان برگزار شد. اظهار کرد: پس از به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و گسسته شدن زنجیره‌های وابستگی ملت و ارتش از بیگانگان، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) با آن بینش الهی و شناخت عمیق از نیاز مملکت به ارتش اسلامی نهاد عقیدتی -سیاسی در ارتش را راه‌اندازی کردند.

وی افزود: این نهاد زیر نظر روحانیت تشکیل شد تا جهت‌گیری و تعامل درونی و بیرونی ارتش را بر اساس دین و اخلاق پایه گذاری کند. به همین مناسبت فرمان تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در ابتدا اداره سیاسی ایدئولوژیک نامیده می‌شد، از جانب معظم له با تأکید بر تابعیت و لایت فقیه در 24 مهر ماه 1358صادر شد.

عبداللهی بیان کرد: امروز سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران وظایف تبلیغی و فرهنگی در سطح پادگان و شهرک های سازمانی را به عهده دارد که در طول این سال‌ها علاوه بر کمک و همیاری رزمندگان ارتش به صورت کلامی و رفتاری، به صورت عملی نیز اقداماتی را انجام می‌دهد.

وی به اقدامات عقیدتی سیاسی اشاره کرد و افزود: آموزش عقیدتی - سیاسی رزمندگان ارتش با تشکیل کلاس‌های 120 ساعته آموزشی قرآن و نمازآموزی، دعوت از روحانیون و اساتید حوزه های علمیه و همچنین پرداختن به امور تبلیغی و استفاده از وسایل و امکاناتی مانند تابلو نوشته‌، پلاکاردها، سخنرانی‌ها و برگزاری مراسمات ملی و مذهبی  که از مهم‌ترین وسایل و امکانات تبلیغی با هدف هدایت افکار و احساسات و ایجاد شور حماسی توسط نیروهای عقیدتی سیاسی ارتش مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ 128 شهید نصرت‌زاد بیان کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و انقلاب و تفکر امام راحل(ره) ارتش ولایی و نیروهایی با ایمان و اعتقاد راسخ دارد که در این راستا نقش سازمان عقیدتی سیاسی حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: با اداره مساجد، حسینیه‌ها، مجتمع‌های فرهنگی در سطح پادگان و خانه‌های سازمانی در راستای اهداف سازمان عقیدتی سیاسی تلاش می‌کند.

captcha