پذیرایی روزانه 6 هزار زائر اربعین در موکب اوقاف
کد خبر: 3653484
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
خاکباز خبرداد:

پذیرایی روزانه 6 هزار زائر اربعین در موکب اوقاف

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف لرستان با بیان این‌که موکب مشترک اوقاف استان‌های لرستان، مازندران، سمنان و گیلان در شهر کوت عراق و با نام‌ حضرت علی‌اصغر(ع) برپا خواهد شد، گفت: در موکب اوقاف که به مدت 16 روز برپاست روزانه از شش هزار زائر اربعین پذیرایی می‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان  دوشنبه، 24 مهرماه در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات انجام گرفته توسط اوقاف لرستان برای برپایی موکب ویژه اربعین، گفت: تمامی مقدمات و شرایط برای برپایی موکب اوقاف و امور خیریه لرستان در اربعین فراهم شده است.
وی افزود: به احتمال زیاد موکب مشترک اوقاف و امور خیریه استان‌های لرستان، مازندران، سمنان و گیلان در شهر کوت عراق و با نام‌گذاری موکب حضرت علی‌اصغر(ع) برپا خواهد شد.
خاکباز با بیان این‌که موکب اوقاف در کشور عراق 16 روز فعالیت می‌کند، اضافه کرد: تمامی امکانات برای این 16 روز در نظر گرفته است و هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.
مدیرکل اوقاف و امو خیریه استان لرستان با اشاره به روحیه جهادی استان‌های مشترک در برپایی و آماده‌سازی موکب اوقاف، اظهارکرد: فعالیت و قدم برداشتن در مسیر خدمت ‌سانی به زائران پیاده اربعین حسینی بدون اجر و پاداش نخواهد بود.
حجت‌الاسلام خاکباز با بیان این‌که در زمان مراسم اربعین حسینی سیل عظیمی از زوار پیاده از محل موکب عبور می‌کنند و این امر به‌دلیل شلوغی جاده دسترسی راه یک‌طرفه می‌شود و یک مشکل در امر خدمت به زائرین است ولی ما باشناختی که از سال گذشته از موکب داریم تمامی تجهیزات و امکانات لازم را در موکب آماده و هیچ‌گونه مشکلی در خدمات‌رسانی به زائران وجود نخواهد داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان این‌که قیام امام حسین(ع) برای همیشه در قلب‌ها و ذهن‌ها زنده است و تا ابد بسیاری از ملت‌های جهان از آن بهره‌گیری می‌کنند، یادآور شد: زمان اجرای برنامه‌های خدمت به زائران اربعین از  ششم آبان‌ماه لغایت 21 آبان‌ماه خواهد بود و با همکاری همه‌جانبه مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان‌های مذکور آمادگی پذیرایی روزانه شش هزار نفر در موکب اوقاف را داریم.
captcha