ممنوعیت تولید و صادرات چاقو رفع شد
کد خبر: 3653519
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

ممنوعیت تولید و صادرات چاقو رفع شد

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس گفت: ممنوعیت تولید و صادرات چاقو توسط مجلس شورای اسلامی رفع شده و هنرمندان زنجانی می‌توانند به تولیدات خود ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از فارس، علی وقف‎چی با اشاره به رد مصوبه ممنوعیت حمل و تولید چاقو، اظهار کرد: تولید و حمل چاقو، قمه و ... با هدف درگیری‎های فیزیکی، شرارت و امثال آن ممنوع شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر منعی برای تولید، حمل و عرضه چاقو و محصولات آن با هدف استفاده روزمره و اموری غیر از درگیری وجود ندارد، تصریح کرد: تولیدکنندگان می‎توانند این محصول را تولید و صادر کنند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی سال گذشته، موضوع تصویب قانون ممنوعیت تولید و استفاده از سلاح سرد در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، اما پس از پیگیری‎های شورای نگهبان، مصوبه مورد نظر رد و تبصره جدیدی به آن الحاق شد، که فقط استفاده در موارد درگیری فیزیکی و چنین اموری منع شود.
وقف‎چی با بیان اینکه صنعتگران و هنرمندان زنجانی برای تولید، عرضه و صادرات محصولات خود هیچگونه مشکلی نخواهند داشت، اضافه کرد: در واقع چاقو یکی از مهم‎ترین محصولات صنایع دستی استان بوده که افراد زیادی هم از این بخش، ارتزاق می‎کنند.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر صنایع دستی یکی از آسان‎ترین و ارزان‎ترین روش‎ها برای اشتغالزایی است، افزود: باید به این بخش به ویژه صادرات محصولات تولیدی هنرمندان و صنعتگران توجه ویژه‎ای شود.
captcha